Sluiten

CB1000R Neo Sports Café

Rauw, radicaal en retro

Maximale attitude

Hoor hem huilen

Scrollen

Honda CB1000R-logo.

Harde kern

Een indrukwekkende nieuwe look - we hebben de CB1000R herleid tot de essentie.

Een nieuwe identiteit voor de straat

Een naked sportmotor die het verschil maakt.

Compact en gespierd. Bij de eerste aanblik valt onmiddellijk het geborstelde metaal op. De traditie van een fel rijdende café-racer wordt meteen duidelijk. Het is een krachtig beest met buitengewone stuureigenschappen en prestaties. Verwelkom de Honda CB1000R, als je durft.

Close-up van Honda CB1000R Neo Sports Café koplamp.
Close-up van Honda CB1000R Neo Sports Café achterwiel.
Zijaanzicht van de Honda CB1000R Neo Sports Café.
Close-up van Honda CB1000R Neo Sports Café tank.

Slank en stoer

Naked wordt nog minimalistischer.

Wij noemen hem de Neo Sports Café; de nieuwe naked-stijl voor de CB1000R. Compleet hertekend met de nadruk op metaal. De CB1000R heeft een individueel en agressief karakter. Met zijn motorblok en carterdeksels afgewerkt in diep zwart werpt deze motor een donkere schaduw op de straat. Hij is nadrukkelijk aanwezig als je ermee rijdt of hem parkeert.

Driekwart achteraanzicht Honda CB1000R New Sports Café, rijdend in de straat.

Onderscheidende eigenschappen

Kijk eens goed naar de indrukwekkende details van de CB1000R. Een unieke combinatie van Sport Naked en minimalistische Café Racer die nauwelijks te negeren is.

Onderscheidende eigenschappen

Kijk eens goed naar de indrukwekkende details van de CB1000R. Een unieke combinatie van Sport Naked en minimalistische Café Racer die nauwelijks te negeren is.

De keuze is aan jou

Je kunt kiezen voor absoluut minimalisme of gaan voor een motorfiets met een beetje extra.

Zijaanzicht van de Honda CB1000R Neo Sports Café CB1000R Neo Sports Café Ontworpen rond een nieuw frame dat is gekoppeld aan hoogwaardige Showa-ophanging en ABS-remmen. De voorrem heeft radiaal gemonteerde remklauwen. De 998 cc viercilinder in-lijn wordt gecontroleerd via Throttle By Wire, 3 rij-modi plus een USER-modus. Hij beschikt ook over een Assist/Slipper-koppeling, motorrem, Honda Selectable Torque Control (HSTC), volledige LED-verlichting en een LCD-instrumentenpaneel.
Zijaanzicht van de Honda CB1000R+ Neo Sports Café CB1000R+ Neo Sports Café Dit model heeft al het bovenstaande, maar is verkrijgbaar met de volgende af fabriek gemonteerde accessoires: Handvatverwarming, aluminium voorspatbordpanelen, aluminium achterspatbordpanelen, mini-scherm met aluminium onderdelen, buddyseat cover met aluminium onderdelen, radiator-bescherming met CB1000R-logo en quickshifter.

Bekijk de Specificaties

Hij daagt je uit te rijden

Sportieve stuureigenschappen met agressieve uitstraling

Een pittige 998 cc viercilinder in-lijn - met gesmede zuigers met hoge compressie zoals op de CBR1000RR - is opgehangen in een volledig nieuw chassis: een sterk stalen mono-backboneframe met een enkelzijdige swingarm. Het topvermogen van 107 kW bij 10.500 omw/min in combinatie met een koppel van  104 Nm bij 8250 omw/min biedt je volop acceleratie op momenten dat je die nodig hebt. Het is een opwindende mix van sterke prestaties en controleerbare kracht over het hele toerengebied.

Driekwart vooraanzicht Honda CB1000R Neo Sports Café, met een magazijn op de achtergrond.

Korte versnellingsbakverhoudingen in eerste, tweede en derde, plus een Assist/Slipper koppeling die ervoor zorgt dat op- en afschakelen tussen bochten nog meer fun wordt.

Zijdelings actiebeeld Honda CB1000R New Sports Café rijdend op een helling.

Een motorfiets die er anders uitziet, maar ook anders rijdt en aanvoelt dan elke andere motor.

Vermogen binnen handbereik

Vermogensafgifte en rij-modi uitgelegd.

Zijaanzicht van rijder op een Honda CB1000R Neo Sports Café voor een gebouw.

Door je gepersonaliseerde instellingen op te slaan, kan de CB1000R getemd worden voor rijden in de stad of de vrije teugel krijgen voor een spannende rit op buitenwegen.

Throttle By Wire (TBW) werd aan het elektronicapakket toegevoegd voor maximale controle en de best mogelijke prestaties. Het werkt via 3 rij-modi en samen met de Honda Selectable Torque Control (HSTC) vormt dit een combinatie die je zal aansporen om net dat tikkeltje harder, verder en langer te rijden.

Regen

De laagste vermogensinstelling die je kunt selecteren, biedt een medium hoeveelheid motorrem (Engine Braking – EB) en een hoge HSTC. De lagere niveaus van vermogen en koppel zijn gefocust op de eerste drie versnellingen, die je het meest nodig hebt bij nat weer.

Standaard

Deze modus gebruikt de middelste instellingen voor vermogen, HSTC en EB. Hij vermindert het vermogen in de eerste en tweede versnelling en maakt gebruik van een vermogenscurve die net onder die van de SPORT-modus ligt. Bij minimaal openen van het gas is er een minder koppel zodat het blok vlot en stabiel reageert als je gas geeft of loslaat. Het laat lichtjes spinnen van het achterwiel toe en zorgt ervoor dat het voorwiel op de grond blijft.

Sport

Als je er echt tegenaan wilt, is er deze modus. Die maakt gebruik van instellingen voor hoog vermogen met de laagste niveaus van motorrem en HSTC om je in alle zes versnellingen 100% vermogen te bieden. Het is alsof je de teugels loslaat, met maximaal koppel in elke stand van het gashendel en met zeer weinig input van HSTC.

User

Een programmeerbare modus waarmee de rijder de 3 rij-modi haarfijn op elkaar kan afstemmen. Kan ook opgeslagen worden voor later gebruik.