Honda CRF450R die offroad wordt gereden, met bergen in de achtergrond.

CRF450R - 50 jaar in de maak

Wij doen al 50 jaar aan motorcross. De gloriemomenten, de dieptepunten en alles daar tussenin: we hebben het allemaal meegemaakt en hebben uit elke situatie geleerd. Winnen in het weekend is wat ons drijft. En winnen is wat de basis heeft gevormd voor de CRF450R en, enkel in 2023, ook de CRF450 R 50th Anniversary.

Een erg bijzondere motor, die onze 50 jaar in de motorcross markeert.

Twee rijders die over schansen springen op de Honda CRF450R.

Meer acceleratie, minder moeite

Dus je kan harder rijden dan ooit tevoren, de motor is gewapend met smallere inlaatpoorten, een langer inlaatkanaal en een kleiner 44mm gasklephuis dat voor een hogere snelheid van de luchtstroom zorgt om meer koppel en power onderin te realiseren. Nieuwe instellingen van de ECU en de kleptiming (rechtstreeks van Tim Gajser's #243 HRC-machine overgenomen) zorgen voor een bruikbare krachtbron, die uitgerust is met Launch Control, HSTC en EMSB om de controle volledig in jouw handen te leggen.

Twee rijders die over schansen springen op de Honda CRF450R.

Wat werkt voor de HRC fabrieksracers, werkt voor jou

Wij stoppen nooit met pushen. Dat is nodig als je wilt blijven knokken aan de top, en de CRF450R is nu makkelijker snel te berijden, voor een langere tijd. Z'n lichtgewicht aluminium frame is uitgerust met een nieuwe, op de fabrieksrijders geïnspireerde stijfheidsbalans - van 2mm dikkere verbindingen op het voorframe en het bovenste montagepunt van de schokbreker, tot nieuwe, stalen ophangpunten voor het motorblok. Goed voor een stabiel chassis, dat waanzinnig veel grip vindt vooraan, en tegelijk vlijmscherp stuurt.

Twee rijders die over schansen springen op de Honda CRF450R.

Showa-ophanging voor optimale controle

De HRC-rijders - Gajser en Roczen - hebben de updates qua ophanging in goede banen geleid, om makkelijker snellere rondetijden te rijden. Samen met het nieuw afgestelde frame is ook de veerconstante hoger met 56Nm/mm, met verbeterde in- en uitgaande demping, voor ongelofelijke controle over putten en kuilen. De 49mm USD-vork heeft ook nieuwe dempingsinstellingen voor optimale voor/achter-balans.

Twee rijders die over schansen springen op de Honda CRF450R.

Gebouwd om elk weekend hard te racen

Het is makkelijk om te bewegen rond het minimalistische kuipwerk, en het te verwijderen. De CRF450R maakt gebruik van topcomponenten; Renthal Fatbars zorgen voor comfort en een viervoudige instelmogelijkheid. De 6,3-litertank is gemaakt in titanium. Aluminium DID-wielen zijn licht en sterk, terwijl een 30/27mm diameter tweezuiger voorremklauw zorgt voor consistente remkracht bij racetemperaturen.

DE WIL OM TE WINNEN

Onze eerste productie motorcrossracer, de CR250M Elsinore, verkende het terrein voor het eerst in 1973 en heeft de reis voor ons gestart. De nieuwe CRF450R is gebouwd voor de racerij; the CRF450R 50th Anniversary viert 50 jaar vechten op het terrein. En Honda's wil om te winnen.

CRF450R 50th Anniversary

50 JAAR STERKER

50 jaar racen. 50 jaar winnen. Maar steeds, jaar na jaar, werden we sterker. Om deze speciale mijlpaal te vieren, hebben we iets erg speciaal gecreëerd dat slechts één jaar gebouwd zal worden. De CRF450R 50th Anniversary. Hij zit afgeladen vol unieke onderdelen; het blauwe zadel, de gouden wielen en stuur, en witte nummerplaten die een ode vormen aan de machtige CR-reeks uit de jaren 80, terwijl z'n graphics voor een unieke touch zorgen.

Scrollen