Sluiten

Honda CRF450R

Mis geen enkel moment

VECHTEN MET HET KOPPEL

Meer vermogen en koppel

De CRF450R is sterker–waar dan ook. 1,8 kW extra piekvermogen bij 9500 omw./min. verhoogt de topsnelheid, terwijl een extra koppel van 2 Nm bij 7500 omw./min. de aandrijving verbetert, en dat al vanaf 3000 omw./min.

de perfecte start

Met de drietraps HRC Launch Control kun je een snelle start maken, meteen vanuit het starthek, ongeacht je manier van rijden en je rijervaring, en in wat voor omstandigheden je ook rijdt.

Scrollen

Productlogo Honda CRF450R

Baanbrekend

De CRF450R is toonaangevend. Zowel voor enthousiaste amateurs als doorgewinterde profs is dit altijd een motor geweest die een hoog vermogen levert, en toch goed te beheersen is. Natuurlijk, in combinatie met de duurzaamheid en betrouwbaarheid waar Honda om bekend staat.

Introductie Eerste plaats. Podium.

Wil je een ongekend voordeel bij de start? Tuurlijk wil je dat. Alsjeblieft.

We hebben de geweldige CRF450R als uitgangspunt gebruikt en we hebben het model nog beter gemaakt. Allereerst is dit model lichter. De motor levert meer vermogen en koppel dankzij een nieuwe cilinderkop, inlaat en uitlaat, plus een op maat gemaakte ontstekingsmapping voor elke versnelling, en we hebben HRC Launch Control toegevoegd voor een eenvoudigere perfecte start. Een herziene afstelling van de Showa-ophanging, een nieuwe voorste remklauw en verstelbare Renthal Fatbars maken het geheel compleet. De eerste plaats pakken en de leiding behouden was nog nooit zo eenvoudig.

Close-up van het stuur van de CRF450R
Close-up van de voetsteun van de CRF450R
CRF450R, rijdend op een circuit.
CRF450R, rijdend op een circuit.

MOTOCROSS OF ENDURO

Kies je machine

CRF450RX, rechterkant CRF450RX De CRF450RX heeft zowel het onvervalste motorcross-DNA – om ieder endurocircuit te overwinnen – als het vertrouwenwekkende vermogen om voluit paden, uitdagende beklimmingen en nauwe, lastige onderdelen af te leggen. En net als de nieuwe CRF450R rijdt hij nóg fijner. Een ongekende offroadmachine die verschrikkelijk snel gaat en niet snel verveelt.
CRF450R, rechterkant CRF450R Sinds de introductie in 2002 heeft de CRF450R zichzelf al bewezen met het complete motorcrosspakket, waarmee de bestuurder de volledige controle heeft. Een volledig nieuw ontwerp dat is begeleid door HRC, plus de elektrische starter als standaarduitrusting leidt ons rechtstreeks naar de nieuwe CRF450R; HRC heeft meer vermogen en een hoger koppel en de Launch Control-functie toegevoegd, en heeft tevens het frame verbeterd.

Ontdek de CRF450RX

GEBOREN WINNAAR

Het verschil zit in de details.

Harder. Sneller. Sterker. Keer op keer.

Meer vermogen en koppel uit de Unicam-motor van 449cc halen was een kwestie van het doorvoeren en combineren van gedetailleerde ontwikkelingen van HRC, en dat merk je meteen zodra je gas geeft. Naast de perszone van de verbrandingskamer zijn het zuigermantelprofiel, de zuigerveer en de drijfstang aangepast. Een nieuw luchtfilterelement met een groter oppervlak laat meer lucht door, terwijl de nieuwe PGM-FI-instellingen gebruikmaken van deze verbeterde luchtstroming, en tweemaal per cyclus brandstof kunnen inspuiten. Dankzij een versnellingspositiesensor kunnen er drie specifieke ontstekingsmappings worden toegepast voor de 1e en 2e, 3e en 4e, en 5e versnelling. Ook de uitlaat is nu voorzien van andere boringen met een grotere diameter, vanaf de splitsing van de uitlaatpijp. En de totale lengte van de uitlaat aan de linkerkant, van de poort tot de punt, is verlengd tot 187 mm, waarbij de rechter demperbuis 98 mm langer is gemaakt. O, ja. En we zijn van die kickstarter af.

HRC Launch Control

De HRC Launch Control-functie is ontwikkeld met directe inspraak van professionele Honda-racers, en biedt drie bedieningsniveaus waarmee de CRF450R meteen vanaf de start de voorsprong kan pakken. Niveau 1 werkt op 8000 omw./min. en is geschikt voor modderige omstandigheden, of voor minder ervaren bestuurders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt bij 8500 omw./min. Niveau 3 start bij 9500 omw./min. en is ontworpen voor ervaren rijders.

CRF450R, linkerzijde.
Close-up van het motorblok van de CRF450R

Engine Mode Select Button (EMSB)

De CRF450R is ontworpen om te racen in allerlei omstandigheden, zodat het karakter van de motor kan worden aangepast aan de weg waarop je rijdt. En dat kunt je met de drie standen van de Engine Mode Select Button. Stand 1 zorgt voor een gebalanceerd vermogen en koppel dat geschikt is voor de meeste omstandigheden. Stand 2 biedt een soepeler vermogen en koppel, voor verbeterde tractie van het achterwiel op gladde of modderige ondergronden, terwijl stand 3 voor een agressieve manier van rijden zorgt, voor rijden in diep zand. Standen 2 en 3 kunnen verder aangepast worden met de bestaande HRC-configuratietool voor het mappen van de hardware en software.

CRF450R, in de lucht, driekwart linkervooraanzicht.

Getoonde afbeeldingen zijn niet conform de Europese specificatie