Crosskoppel
De robuuste, luchtgekoelde viertaktmotor met bovenliggende nokkenas is speciaal afgesteld voor een beginnersvriendelijk koppel bij lage toerentallen, om gashendelcontrole, tractievaardigheden en balans te helpen ontwikkelen.
Hij is dan misschien niet zo groot, maar de CRF125F heeft dezelfde styling en een aantal dezelfde functies als zijn grotere CRF-broers. Zodra je de elektrische starter bedient, staat de luchtgekoelde SOHC-motor te popelen om er vandoor te gaan. Zijn nauwkeurige afstelling voor vloeiend koppel bij lage toeren maakt hem ideaal voor jonge rijders. Het nieuwe, stalen Diamond-spar frame, de telescopische voorvorkbuizen van 31 mm met een veerweg van 140 mm en de Honda Pro-Link achterwielophanging vormen samen een superstevig chassis dat het ruige werk niet schuwt.
De perfecte machine om je vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Maak kennis met de CRF125F.
Met een veringssysteem gemaakt rondom een stevige 31 mm telescoopvork en zware veren, vangt de motor precies de impact op van je sprong.
De achterschokdemper is voorzien van een zuigerdemper met een diameter van 32 mm en gescheiden drukkamers voor lucht, olie en gas. Dat voorkomt emulsievorming en maakt alles onderhoudsvriendelijker.
De stijve stalen swingarm is opgebouwd rond het Honda Pro-Link systeem. Dat systeem gebruikt naaldlagers om wrijving te verminderen.
De kennis en ervaring die kinderen opdoen in hun jonge jaren is van onschatbare waarde om uit te groeien tot succesvolle offroadrijders.
De 220 mm grote schijfrem voor wordt hydraulisch bediend door een instelbare remhendel. Samen met de trommelrem 95 mm achteraan zorgt dat voor een goed doseerbare remkracht.