Sluiten

Honda CRF250R

EEN KLASSE BETER

SNOEIHARDE BOCHTENVRETER

TOPVERMOGEN, MEER KOPPEL

We hebben de verbluffende topprestaties in het hogere toerenbereik van het DOHC blok van de CRF250R behouden, maar hebben meer koppel voorzien bij lage toerentallen om de springkracht en de versnelling bij het uitkomen van de bocht te verbeteren.

DE PERFECTE START

Met de drietraps HRC Launch Control van de CRF250R kun je zeer snel uit het starthek komen. En dit geldt zowel voor amateurs als voor pro's, en in alle mogelijke rijomstandigheden.

Scrollen

Productlogo Honda CRF250R

Klaar voor de strijd

De MX2-klasse evolueert snel. Wij ook. In 2018 was de CRF250R een volledig nieuwe machine. We hebben al een upgrade voorzien. Als je dus tijd wilt winnen, moet je de nieuwe CRF250R nemen. Hij is ervoor gemaakt.

Race om te winnen. Plus.

Ga als leider de eerste bocht in. En geef die koppositie nooit meer af.

Het DOHC blok met elektrische starter van de nieuwe CRF250R waarborgt nog altijd topprestaties bij hogere toerentallen, maar biedt nu meer koppel bij lage toerentallen. Met de HRC Launch Control neemt u altijd de beste start en met de drie modi van de EMSB (Engine Mode Select Button) bepaalt u zelf de vermogensafgifte. Een nieuwe remklauw vooraan verbetert de stopkracht en het remgevoel. De Renthal Fatbars kunnen nu standaard op 4 manieren worden gemonteerd zodat je zelf je positie kiest. De zwarte DID-velgen en de hertekende vork en carterbeschermingen zetten de nieuwe look in de verf. Zoek je een altijd beslissend voordeel? Race Rood. Race CRF250R.

CRF250R, close-up van motor
CRF250R, close-up van motor
CRF250R, in de lucht op onverharde weg, driekwart linkervooraanzicht
CRF250R, in de lucht op onverharde weg, driekwart linkervooraanzicht

MOTOCROSS OF ENDURO

Kies je wapen

CRF250RX, rechterkant CRF250RX De gloednieuwe CRF250RX, een spiegelbeeld van de CRF450RX, op basis van de CRF250R. Snel, wendbaar en vlot bestuurbaar, een krachtige machine met perfecte aanpassingen voor een nieuwe rol in de cross-country/trail, maar ook voor een klim op glibberige modderwegen vol grote, stevige boomwortels of om kostbare seconden te winnen in een speciale race.
CRF250R, rechterkant CRF250R De Honda CRF250R beschikt duidelijk over verbluffende wapens voor de harde strijd in de MX2 klasse. Deze machine is bovendien een basisplatform geworden dat zowel de enthousiaste amateur motorcrosser als de pro-racer bijzonder krachtige troeven geeft. Meer koppel bij lagere toerentallen, met hetzelfde ongelofelijke vermogen in het hogere toerenbereik, plus de frame updates... krachtige wapens die een beslissende voorsprong bieden op de rest.

Ontdek de CRF250RX

HOGE ENERGIE-OUTPUT

Verbluffende topprestaties, extra koppel bij lage toerentallen.

Het DOHC 4-klepsblok van de CRF250R biedt nog altijd ongelofelijke topprestaties in de hogere toerentallen. Maar HRC wou nog een extra troef voorzien: extra koppel bij lage toerentallen. Daarom werd de machine uitgerust met een 44 mm gasklephuis om de luchtstroming te versnellen. De in- en uitlaatpoorten hebben een nieuwe vorm gekregen en het "sluitprofiel" van de uitlaatkleppen werd ook verminderd met 2°. De rechteruitlaatpijp is bovendien 50 mm korter. Iedereen kent de befaamde duurzaamheid van de Honda-motoren. Een nieuwe zuigerjet met 5 openingen zorgt voor een optimale zuigerkoeling en injectietiming.

HRC Launch Control

De HRC Launch Control functie werd ontwikkeld met directe inspraak van professionele Honda racers en biedt drie bedieningsniveaus waarmee de CRF250R vanaf de start een mooie voorsprong kan nemen. Niveau 1 werkt bij 8000 tpm en is geschikt voor modderige omstandigheden of voor minder ervaren motorrijders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt bij 8500 tpm. Niveau 3 start bij 9500 tpm en is bedoeld voor motorrijders met veel ervaring.

CRF250R, vooraanzicht
CRF250R, close-up van motor

Engine Mode Select Button (EMSB)

MX-circuits zijn onvoorspelbaar. Maar gelukkig kun je het karakter van de motor aanpassen aan de raceomstandigheden. En dat is precies wat je doet met de 3 modi van de Engine Mode Select Button. Modus 1 geeft je een gebalanceerd vermogen en koppel, geschikt voor de meerderheid van de gebruiksomstandigheden. Modus 2 biedt een soepeler vermogen en koppel, voor een verbeterde tractie van het achterwiel op gladde of modderige ondergronden, terwijl modus 3 voor een agressieve manier van rijden zorgt om in diep zand te rijden.

 

Gesmeed in vuur, voor een vurige race

Een frame getekend door competitie, voor competitie.

CRF250R, rechterkant

Het taps toelopende aluminium twin-spar frame van de zevende generatie van de CRF250R werd ontworpen op basis van het principe van de massacentralisatie. Alles werd dus zo dicht mogelijk bij het lage zwaartepunt van de machine geplaatst om de tractie van het achterwiel te verbeteren. De volledig aanpasbare 49 mm Showa vering van USD staal werd gecombineerd met een ook volledig aanpasbare Showa achterschokdemper. Beide bieden een soepele controle en feedback over de mogelijke limieten. De hertekende remklauw vooraan gebruikt zuigers met verschillende maten en is lichter en krachtiger, terwijl een nieuwe vorkbescherming de kans op schade door stenen sterk vermindert.

Renthal-bediening

De Renthal fatbar vermindert het gewicht van het besturingssysteem en buigt lichtjes om het comfortgevoel te verhogen. Op de bovenste kroonplaat zijn twee plaatsen voorzien voor de stuurhouder zodat het stuur 26 mm naar achteren of naar voren kan worden verplaatst. Wanneer je de houder 180° draait, kun je het stuur nog 10 mm verder verplaatsen van de basispositie. Er zijn dus vier unieke rijposities mogelijk.

CRF250R, close-up van stuur

Getoonde afbeeldingen zijn niet conform de Europese specificatie

CRF250R, close-up van motor