Close
Sluiten

Honda CRF250R

EEN KLASSE BETER

SNOEIHARDE HOEKENVRETER

TOPVERMOGEN, MEER KOPPEL IN DE MIDDENTOEREN

Om een beslissend voordeel te waarborgen, hebben we het hogere koppel bij lage toerentallen en het explosieve vermogen in het hoge toerenbereik van de DOHC motor gekoppeld aan een boost van koppel/vermogen in de middelhoge toerentallen.

CHASSIS VAN DE VOLGENDE GENERATIE

De CRF250R is nu uitgerust met het frame en de swingarm van de CRF450R. Ze zijn lichter en hebben een zorgvuldig afgestelde stijfheidsbalans voor een goede wendbaarheid in snelle, hobbelige bochten.

Scrollen

Productlogo Honda CRF250R

Klaar voor de strijd

De MX2-klasse evolueert snel. Wij ook. We hebben de motor nog eens geüpgraded. Als je dus tijd wilt winnen, moet je de nieuwe CRF250R nemen. Hij is ervoor gemaakt.

Race om te winnen. Plus.

Ga als leider de eerste bocht in. En sta die plaats niet meer af.

De nieuwe DOHC motor met elektrische starter van de CRF250R biedt meer mogelijkheden bij lage en hoge toerentallen met 10% meer koppel tussen 6-10000 rpm dankzij de herziene verbrandingskamer en nokkentiming, en de verbeterde inlaat/uitlaat-efficiëntie. Met de HRC Launch Control neem je altijd de beste start en met de drie modi van de EMSB (Engine Mode Select Button) bepaal je zelf de vermogensafgifte. De CRF250R heeft ook precies hetzelfde frame en dezelfde swingarm als de huidige CRF450R om te kunnen genieten van de upgrade van de motor, terwijl de Showa ophanging een hogere compressiedemping bij lage snelheden biedt. Zoek je een absoluut beslissend voordeel? Race Rood. Race CRF250R.

Close-up van de motor van de CRF250R
Close-up van de motor van de CRF250R
CRF250R, in de lucht op onverharde weg, driekwart linkervooraanzicht
CRF250R, op onverharde weg

MOTOCROSS OF ENDURO

Kies je machine

CRF250R, rechterkant CRF250R De Honda CRF250R beschikt duidelijk over verbluffende wapens voor de harde strijd in de MX2 klasse. Deze motor is bovendien een platform geworden dat de enthousiaste amateur motorcrosser (en de pro-racer) bijzonder sterke troeven geeft. Betere prestaties in de middelhoge toeren en hetzelfde ongelofelijke vermogen in het hoge toerenbereik, plus het chassis van de huidige CRF450R... overtuigende kwaliteiten om onmiddellijk de leiding te nemen en ze niet meer af te staan.
CRF250RX, rechterkant CRF250RX De CRF250RX, een spiegelbeeld van de CRF450RX, op basis van de CRF250R. Snel, wendbaar en vlot bestuurbaar, een krachtige machine met perfecte aanpassingen voor een toonaangevende rol in de cross-country/trail, maar ook voor een klim op glibberige modderwegen vol grote, stevige boomwortels of om kostbare seconden te winnen in een speciale race.

Ontdek de CRF250RX

HOGE ENERGIE-OUTPUT

Indrukwekkend piekvermogen, sterk bij de lage toeren en een boost bij de middelhoge toeren.

De ongelofelijke topprestaties in het hogere toerenbereik en de even indrukwekkende kracht bij lagere toerentallen van de DOHC 4-kleps motor van de CRF250R zijn zeer overtuigende argumenten voor motorrijders. HRC wou echter nog meer bieden. Een nieuw nokkenprofiel en een verbeterde vorm van de inlaat/uitlaat-poorten, van het bovenvlak van de zuiger en van de verbrandingskamer om de timing van de uitlaatklep aan te passen, leverden 10% meer koppel in het 6-10000 rpm bereik op. De tweede versnelling ligt dichter bij de derde om het toerental van de motor te behouden bij het schakelen naar een hogere versnelling, en de derde en de vierde versnelling kregen een nieuwe oppervlaktebehandeling om de duurzaamheid te verbeteren. En net zoals bij de CRF450R werd een sensor voor de versnellingspositie toegevoegd om het gebruik van drie specifieke ontstekingstimings voor de eerste, de tweede, derde en vierde, en de vijfde versnelling mogelijk te maken. 

HRC Launch Control

De HRC Launch Control functie werd ontwikkeld met directe inspraak van professionele Honda racers en biedt drie niveaus die bij de start een enorm voordeel opleveren voor de CRF250R. Niveau 1 werkt op 8000 rpm en is geschikt voor modderige omstandigheden, of voor minder ervaren bestuurders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt bij 8500 tpm. Niveau 3 start aan 9500 rpm en is bedoeld voor rijders met veel ervaring.

CRF250R, vooraanzicht

De slanke frontale zone stuurt een luchtstroom naar de radiatoren die een groter volume hebben

Close-up van de motor van de CRF250R

Sterk bij de lage toeren, een boost bij de middelhoge en een monster bij de hoge toeren. De CRF250R motor is een echte krachtpatser

Engine Mode Select Button (EMSB)

MX-circuits zijn onvoorspelbaar. Maar gelukkig kun je het karakter van de motor aanpassen aan de raceomstandigheden. En dat is precies wat je doet met de 3 modi van de Engine Mode Select Button. Modus 1 geeft je een gebalanceerd vermogen en koppel, geschikt voor de meerderheid van de gebruiksomstandigheden. Modus 2 biedt een soepeler vermogen en koppel, voor een verbeterde tractie van het achterwiel op gladde of modderige ondergronden, terwijl modus 3 voor een agressieve manier van rijden zorgt om in diep zand te rijden.

 

Gesmeed in vuur, voor een vurige race

Een frame getekend door competitie, voor competitie.

CRF250R, rechterkant

Showa ophanging met nieuwe kleppen voor een hogere compressiedemping bij lage snelheden

De CRF250R is uitgerust met het frame en de swingarm van de CRF450R met een zorgvuldig afgestelde stijfheidsbalans. In combinatie met de hogere compressiedemping bij lagere snelheden voor de volledig aanpasbare Showa ophanging vooraan en achteraan, waarborgt dit een betere stabiliteit, wendbaarheid en nauwkeurigheid in snelle, hobbelige bochten. De nieuwe, lichtere voetsteunen zijn voorzien van een interne webstructuur met vier draden om modder sneller te verwijderen. Het batterijvak werd 28 mm lager geplaatst om de massacentralisatie te verbeteren. De remklauw vooraan werkt met 30 en 27 mm zuigers en een remleiding die nauwelijks uitzet voor meer remkracht en voor het goed aanvoelen van de remmen. Het nieuwe materiaal voor de remblokken van de achterrem verbetert de duurzaamheid.

Renthal control

De Renthal fatbar vermindert het gewicht van het besturingssysteem en buigt lichtjes om het comfortgevoel te verhogen. Op de bovenste kroonplaat zijn twee plaatsen voorzien voor de stuurhouder zodat het stuur 26 mm naar achteren of naar voren kan worden verplaatst. Wanneer je de houder 180° draait, kun je het stuur nog 10 mm verder verplaatsen van de basispositie. Er zijn dus vier unieke rijposities mogelijk.

Close-up van het stuur van de CRF250R

De getoonde afbeeldingen stemmen niet overeen met de Europese specificaties

Close-up van de motor van de CRF250R

Frame en swingarm, een kopie van de CRF450R