Zijaanzicht Honda CB300R geparkeerd in stoffige garage.

UPGRADE NAAR UITSTRALING

Op zoek naar een nieuw gevoel? Dit zorgt voor lichtgewicht rijplezier, voorzien van responsief vermogen en aangevuld met een extra, enorm behaaglijk kantje. Beschouw het als jouw volgende stap naar een krachtigere motor of als een leuke afwisseling met een zware motorfiets. Hoe je hem ook bekijkt, de CB300R staat voor een vinnige eencilinder en een hoogwaardig chassis voorzien van Showa SFF-BP USD voorvorkpoten. Verpakt in een uitgesproken, opvallende Neo Sports Café-stijl. Ervaar puur motorfietsplezier aan de bron.

Honda CB300R zijaanzicht gereden op de baan.

LICHTSNELHEID

Wat heb je nog meer nodig? Op dit moment, niets. Jouw CB300R beantwoordt elk commando met vlijmscherpe precisie. Zo snel jij denkt, zo snel reageert de motor. Het geluid uit de uitlaat zweept je op terwijl je het gashendel opentrekt en de acceleratie vanuit het motorblok ervaart. Het lichtgewicht chassis scheert door de bochten met lenige wendbaarheid en controle.
Dit is motorrijden.

Honda CB300R driekwart vooraanzicht, bekeken door een vrouw in een studio.

Groots in uitstraling, prestaties en rijplezier

We winden er geen doekjes om: rijden met de motor is een individueel plezier. De motor die jij rijdt accentueert jouw persoonlijkheid. En daarin nemen de golvende lijnen van de CB300R het voortouw. Deze motor combineert het minimalisme van de Neo Sports Café-stijl met een vakkundig oog voor detail. Zo levert hij meer met minder. De kwalitatieve ophanging en remmen garanderen een lichte en zelfzekere wendbaarheid. Het motorblok zorgt voor een koppelrijke en krachtige aandrijving. Houd je niet in. Laat de rijder in je los.

Honda CB300R driekwart vooraanzicht, bekeken door een vrouw in een studio.

Met veelzijdige wendbaarheid en remkracht.

Het stalen diamantframe is licht en toch sterk en zorgt voor de wendbare wegligging. De zorgvuldig afgestelde stijfheidsbalans optimaliseert feedback en gevoel. Het frame speelt ook een essentiële rol voor de minimalistische uitstraling van de CB300R. De nieuwe 41 mm SFF-BP USD voorvorkpoten zorgen voor een uitzonderlijke reactie op oneffenheden in de weg. De voorspanning van de achterschokdemper is instelbaar. De 110/70R-17 voor- en 150/60R-17 achterband zorgen voor uitstekende grip. Ook sterke remkracht is verzekerd dankzij de vierzuigerremklauw die grijpt op een zwevende remschijf van 296 mm diameter.

Honda CB300R driekwart vooraanzicht, bekeken door een vrouw in een studio.

Voor de meest pure vorm van motorrijden die je kan ervaren.

Dubbele bovenliggende nokkenas, vier kleppen en klaar om te brullen. Het motorblok van de CB300R is een compact juweeltje dat 27,5 Nm koppel levert bij 7.550 tpm en 22,9 kW piekvermogen bij 9.000 tpm. Zo geniet je van stevig koppel om elke bocht vinnig te verlaten en compromisloos vermogen voor oprechte snelheid. Een assist-/slipperkoppeling op de versnellingsbak versoepelt opschakelen en voorkomt een bokkend achterwiel bij hard remmen en snel terugschakelen. Zo geraak je nog gecontroleerder door de stadskern. Het motorblok is ook schoner en compatibel met EU5-norm.

Honda CB300R driekwart vooraanzicht, bekeken door een vrouw in een studio.

Gemaakt om elke eigenaar trots te maken

Dankzij de hoge kwaliteit van de kleine details, merk je dat dit een verbetering is. Het flinterdunne LCD-dashboard informeert je onmiddelijk. Het nieuwe materiaal van het zadel is comfortabel en duurzaam. De radiatorranden uit gepolijst aluminium zorgen voor statigheid en tekenen fraai af tegen het volledig zwarte motorblok, frame, swingarm en aluminium velgen. De CB-handtekening vind je terug op de einddemper en de zijkuipen. Een visitekaartje dat zijn lidmaatschap bij een speciale Honda-familie definieert. De CB300R is niet gebouwd zoals alle anderen.