Agressief Rally-ontwerp
Racen zit in ons DNA verweven. Het strakke en agressief rally-gestylede koetswerk werd verfraaid met markante kleuropties geïnspireerd door onze Dakar-winnende CRF450 RALLY.
De tweecilinder met bovenliggende nokkenas en 8 kleppen produceert 75 kW piekvermogen met 105 Nm koppel. Maar vooral de manier waarop deze motor reageert zorgt voor opwinding. De geoptimaliseerde ECU-instellingen voeden het gasklephuis van 46 mm en dat maakt de verbinding tussen jouw rechterhand en het achterwiel uiterst fijngevoelig. Of je nu op zoek bent naar grip op het grind of door haarspeldbochten scheert, je kan bij elk toerental rekenen op de beste prestaties.
Het hoofdframe en de aluminium, door de CRF450R-geïnspireerde swingarm zijn licht van gewicht en toch stevig. En, voor nauwkeurige reactie van de ophanging is de in- en uitgaande demping van de omgekeerde 45 mm Showa-voorvork instelbaar. De Showa-achterschokdemper werkt via Pro-Link. De compressie en uitgaande demping is instelbaar, net als de veervoorspanning.
De Africa Twin geeft je volledige controle. Een Inertial Measurement Unit (IMU) met zes assen ligt hiervoor aan de basis en monitort de motorfiets tijdens het remmen, het nemen van bochten en het acceleren. Dat zorgt voor vlijmscherpe controle over het 7-traps HSTC, de drie niveaus van Wheelie controle en het bochten-ABS. Vier standaard rijmodi - URBAN, TOUR, GRAVEL en OFFROAD - en twee volledig zelf instelbare USER-opties geven de mogelijkheid om de motorfiets in te stellen volgens jouw manier.
De Africa Twin beschikt over een handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen. Optioneel kies je voor het innovatieve DCT-systeem met zes versnellingen waardoor je zonder stress geniet van soepel, automatisch schakelen. Uiteraard beschik je ook dan over de mogelijkheid om bliksemsnel manueel te schakelen via de bediening aan de linkerstuurhelft. Zo schakel je wanneer je wil of houd je een versnelling vast tijdens het offroad rijden. Het DCT-systeem werd geoptimaliseerd voor gebruik bij lage snelheid in eerste en tweede versnellingen. En wanneer de weg ophoudt te bestaan reduceer je de koppelingsslip en verbeter je de grip en het gevoel op het achterwiel dankzij een eenvoudige druk op de G-switch (op het TFT-display).