Werp een blik op de unieke kenmerken die de Africa Twin zo speciaal maken.
De Africa Twin werd ontworpen om grenzen te verleggen. Dankzij het lichtgewicht frame en aluminium swingarm (naar het voorbeeld van de CRF450R) afgestemd op de omgekeerde 45mm Showa-voorvork met lange veerweg en de achterschokbrekers met extern reservoir blijft de handling scherp en wendbaar op onverharde wegen - of je nu over een grindweg raast of langzaam een berg beklimt.
Met een topvermogen van 75 kW en 105 Nm koppel biedt deze parallel tweecilinder je genoeg om mee te spelen. Van 0 toeren tot aan de rode zone levert het blok een indrukwekkende kracht. De ECU optimaliseert de efficiëntie van het in- en uitlaatsysteem en creëert een verbeterd gasgevoel en een scherpe gasrespons.
De nieuwe dubbele LED-koplamp, direct herkenbaar aan de stoere blik die het uitstraalt, levert een intense straal en is tevens uitgerust met dubbele dagrijverlichting (DRL). De DRL past zich automatisch aan de sterkte van het omgevingslicht aan wat de veiligheid in alle omstandigheden ten goede komt.
Hier blijf je volledig betrokken. Via het full-colour 6,5-inch TFT-touchscreen kies je uit de indrukwekkende selectie van rijmodi en bedien je eenvoudig het navigatiesysteem en de Bluetooth smartphone/audio-connectiviteit. Via het touchscreen kun je dankzij Apple CarPlay® naadloos iPhone-apps of oproepen spiegelen en beheren.
Het ABS met IMU-controle zorgt voor remkracht in functie van hellingshoek, snelheid van de vertraging en de verhouding tussen de voor- en achterwielslip, om een klevende tractie te handhaven. Het systeem controleert ook de lift van het achterwiel. Ook is er een offroad-instelling en kan ABS voor de achterrem worden uitgeschakeld. De noodstopsignalen (ESS) wijzen de bestuurders achter je op een 'hard-stop'-situatie.
Want controle is onontbeerlijk op een onverharde weg. Daarom zijn het lichtgewicht hoofdframe, aluminium swingarm naar de stijl van de CRF450R en het aluminium subframe afgestemd op de verstelbare Showa-voorvork met lange veerweg en de achterste schokdemper. En ook de rijpositie werd aangepast voor zittend en staand rijden met een verhoogd stuur en een smaller zadel. Het bodywork in strakke rally-stijl is even slank met een compacte voorkuip en windscherm. De dubbele LED koplampen zijn uitgerust met een automatische DRL-technologie voor een scherpe en consistente zichtbaarheid overdag.
Een echte test van wat mogelijk is. Daarom hebben we de nieuwe Africa Twin ontworpen om grenzen te kunnen verleggen. Het onvermoeibare mid-range koppel van de motor – voor directe en lineaire aandrijving wanneer je het gas opent – brengt je naar een adrenaline-geladen topsnelheid. En de racewaardige uitlaat zorgt voor een sterke grom.
IMU-regeling
Een Inertial Measurement Unit (IMU) met 6 assen monitort permanent de dynamische bewegingen voor een nauwkeurig beheer van de Honda Selectable Torque Control (HSTC), de Wheelie Control en de Engine Brake via vier standaard rijmodi en twee aanpasbare gebruikersmodi. Een Inertial Measurement Unit (IMU) met 6 assen monitort permanent de dynamische bewegingen voor een nauwkeurig beheer van de Honda Selectable Torque Control (HSTC), de Wheelie Control en de Engine Brake via vier standaard rijmodi en twee aanpasbare gebruikersmodi.
Smart moves
Wanneer je de weg voor je niet scant, kijk je vooral naar het dashboard van de Africa Twin. We hebben daarom een 6,5 inch TFT-touchscreen voorzien met Apple CarPlay® en Bluetooth-connectiviteit. De Dual Clutch Transmission (DCT) optie biedt manueel en automatisch schakelen, naast een G switch instelling voor een meer directe aandrijving als er geen verharde weg meer is.
De 58L topkoffer met een zeer duurzame shell met twee lagen is voldoende groot voor twee integraalhelmen en is goed voor een maximale lading van 6 kg. Deze koffer werkt met het een-sleutel-systeem van Honda en kan dus worden geopend met de contactsleutel van de Africa Twin. Er is ook een open/dicht-knop voorzien voor een gemakkelijke toegang zonder de sleutel. Een drager achteraan, een rugleuning voor de bijrijder en een waterdichte binnenzak zijn ook afzonderlijk verkrijgbaar.
De 40L linker- en de 30L rechterzijkoffer zijn gebouwd op een sterke structuur met twee lagen en zijn voorzien van deksels met beschermende frames. De breedte ertussen bedraagt minder dan 100 cm. De linkerzijkoffer is voldoende groot voor een integraalhelm en elke koffer kan 6 kg houden. De koffers worden geopend met het een-sleutel-systeem van Honda. Ze zijn stevig bevestigd dankzij een dekselvergrendeling met dubbele grendel. Ze worden gemonteerd met kofferklemmen (afzonderlijk verkrijgbaar). Er zijn ook waterdichte binnenzakken beschikbaar.
De binnenzakken zijn op maat gemaakt om perfect te passen in de kunststof topkoffer en zijkoffers. Ze zijn waterdicht en kunnen indien nodig ook aan de buitenkant worden bevestigd. Dankzij de schouderbandjes kunnen de binnenzakken ook gemakkelijk worden meegenomen. Reflecterende strepen verbeteren daarbij de zichtbaarheid.
Om de stoere adventure looks van de Africa Twin nog te versterken, zijn er twee vormen van de kuipbeugels beschikbaar die afzonderlijk kunnen worden gemonteerd op de motorbescherming. Ze zijn vervaardigd van roestvrij staal en afgewerkt met een eenvoudig schoon te maken en corrosiebestendige elektrolytische coating. Ze beschermen zowel het bodywork als de motor in alle rijomstandigheden. Er kunnen ook LED mistlampen worden gemonteerd op deze leidingen (apart verkrijgbaar).
Deze radiatorbeschermingen zijn gemaakt van roestvrij staal en zijn voorzien van het CRF-logo. Ze onderstrepen de adventure-stijl en hun maaspatroon beschermt tegen opspattende stenen zonder de luchtstroom te belemmeren.
Om je perfecte rijpositie te vinden, zijn er twee zadelopties beschikbaar voor de Africa Twin: het verhoogde zadel meet 25 mm hoger (instelbaar van 875 tot 895) mm en het verlaagde zadel is 25 mm lager (instelbaar van 825 tot 845 mm). 850-870 mm is het standaard zadel. Er zijn verschillende kleuren beschikbaar die mooi passen bij het lakwerk.
Allebei klaar voor het avontuur. Kies hier de jouwe.
Ontwerp je favoriete Honda zelf via de Honda motorfietsen Europe app. Het is doodeenvoudig. Kies de gewenste motor en kies een kleur. Bekijk dan hoe je ontwerp er uitziet in je eigen garage dankzij de AR-functie. Een geïntegreerde catalogus met accessoires maakt het je mogelijk om de onderdelen toe te voegen die je wil. En ook het Honda Motorcycles Europe YouTube-kanaal waar je een fraaie videogallerij terugvindt maakt nu deel uit van de app.