Sluiten

Honda CRF250RX

Daag alles uit

geboren om te presteren

ultiem vermogen, meer koppel

We hebben de verbluffende topprestaties gehandhaafd die de DOHC-motor van de CRF250RX levert in het hogere toerenbereik, maar we hebben het koppen onderin versterkt om springen en accelereren uit hoeken te verbeteren.

 

 

de perfecte start

HRC Launch Control op 3 niveaus biedt je opties voor een sterke start vanaf de startlijn, ongeacht of je een amateur of prof bent, en ongeacht de rijomstandigheden.

 

Scrollen

Productlogo Honda CRF250RX.

Lichtgewicht klasse

De CRF250RX is de offroad-machine die je altijd al wilde hebben. Het is een trail/enduro-machine met hoge prestaties, gebaseerd op de CRF250R en gebouwd om alle voordelen te ontdekken die een lichtgewicht 250 te bieden heeft: wendbaarheid en flexibele behendigheid.

maakt snel rijden gemakkelijk

Zeg nou zelf, waarom moeilijk doen?

Met hetzelfde aluminium balkenframe en motorblok als de CRF250R is de CRF250RX sowieso al speciaal. Maar hij heeft bovendien een instelbare Showa vering voor gebruik anders dan op de motorcrossbaan, een 18 inch achterwiel, een grotere benzinetank en een zijstandaard. Dus, als het er echt hard aan toe gaat, of strak en technisch, waar grotere motoren moeilijker te hanteren zijn en jou afmatten, daar schittert de CRF250RX. Zijn vermogen houdt je aan het rijden terwijl het frame zorgt voor de grip en je in staat stelt het ook echt te gebruiken. Het maakt snel rijden gemakkelijk.

 

CRF250RX, close-up van het motorblok
Close-up subframe en luchtfilterbehuizing Honda CRF250RX.
CRF250RX, gereden op het circuit, driekwart vooraanzicht
CRF250RX, gereden op het circuit, driekwart achteraanzicht

MOTOCROSS OF ENDURO

Kies je wapen

CRF250R, rechterzijde CRF250R De CRF250R van Honda heeft zichzelf een waardig wapen betoond voor de strijd in de zwaar bevochten MX2-klasse. En het is een machine die is uitgegroeid tot een basisplatform waar zowel de enthousiaste MX-amateur als de professionele racer alles uit kan halen. Meer vermogen onderin, met hetzelfde ongelooflijke vermogen in het hogere toerenbereik, plus updates van het frame, zorgen dat hij de rest voor blijft.
CRF250RX, rechterzijde CRF250RX De fonkelnieuwe CRF250RX weerspiegelt de CRF450RX en heeft de CRF250R als basis. Het is een snelle, wendbare en gemakkelijk te berijden krachtige machine, met aanpassingen die hem perfect geschikt maken voor zijn nieuwe rol voor crossen in het terrein en op het circuit. Hij voelt zich in schuivend op een met wortels bezaaide klim evengoed thuis als bij het afknibbelen van kostbare seconden tijdens een rijden van een speciale test.

Ontdek de CRF250R

krachtbron

Verbluffende topprestaties, met extra koppel in het lage toerenbereik.

De CRF250RX deelt de 4-kleps DOHC-motor met zijn MX2-tweeling. Hij levert dezelfde topprestaties in het hogere toerenbereik maar heeft een aan gepaste mapping voor brandstof en ontsteking om het vermogen te verzachten voor meer algemeen offroad-gebruik. Een hoger koppel in het lagere toerenbereik wordt verkregen met een gasklephuis met een diameter van 44 mm om de luchtstroom te versnellen. De in‑ en uitlaatpoorten hebben een nieuwe vorm gekregen en tevens is het sluitprofiel voor de uitlaat op de nokkenas verminderd met 2°. Ook is de rechtse uitlaatpijp 50 mm korter. Honda-motoren zijn befaamd vanwege hun duurzaamheid, en een nieuwe zuigersproeier met 5 gaten optimaliseert de zuigerkoeling.

HRC Launch Control

HRC Launch Control is ontwikkeld met directe input van Honda’s professionele racers. Hij heeft 3 bedrijfsniveaus en geeft de CRF250RX meteen vanaf de start een voordeel. Niveau 1 werkt op 8000 omw/min en is geschikt voor modderachtige omstandigheden, of voor minder ervaren rijders. Niveau 2 is de basisinstelling voor droge omstandigheden en werkt bij 8500 omw/min. Niveau 3 start bij 9500 omw/min en is ontworpen voor ervaren rijders.

 

CRF250RX vooraanzicht

Een compacte 249 cc krachtbron die topprestaties levert in het hogere toerenbereik en extra koppel onderin.

CRF250RX, close-up van het motorblok

HRC Launch Control optimaliseert de prestaties op de startlijn.

Engine Mode Select Button (EMSB)

Je kunt aardig wat soorten terrein bestrijken op de CRF250RX, dus het helpt als je het motorkarakter kunt aanpassen aan het terrein waar je op dat moment op rijdt. En dat is precies wat je doet met de 3 modi van de Engine Mode Select Button. Modus 1 geeft je een gebalanceerd vermogen en koppel, geschikt voor de meerderheid van de gebruiksomstandigheden. Modus 2 stemt vermogen en koppel op elkaar af voor een betere grip van het achterwiel op gladde of modderachtige ondergrond, terwijl Modus 3 voor een agressieve aandrijving zorgt om in diep zand te kunnen rijden.

 

 

ga tot het uiterste

Dit is waar dit frame voor gebouwd is.

CRF250RX, rechterzijde

De DID-wielen, 21 inch voor en 18 inch achter, zijn afgewerkt in zwart en voorzien van Dunlop Geomax AT81 Enduro banden.

Het taps toelopend aluminium twin-spar frame van de zevende generatie van de CRF250RX is ontworpen op basis van het principe van 'massacentralisatie'. Het plaatst alles zo dicht mogelijk bij het lage zwaartepunt van de machine om de grip van het achterwiel te versterken. De volledig instelbare Showa vering past daar perfect bij. Een 18 inch achterwiel maakt een ruime bandenkeuze mogelijk en de zijstrandaard van gesmeed aluminium laat zich netjes wegklappen way. De opnieuw ontworpen voorremklauw maakt gebruik van zuigers met verschillende afmetingen, wat lichter en sterker is. Een nieuwe voorvorkbeschermer vermindert netjes de kans op schade door stenen.

Renthal-bediening

De Renthal Fatbar vermindert het gewicht van het stuursysteem en is licht gebogen voor meer comfort. De bovenste gaffel is voorzien van twee bevestigingslocaties om het stuur over 26 mm voorwaarts en achterwaarts te kunnen bewegen. Als de houder 180 graden wordt gedraaid, kan het stuur nog eens extra 10 mm verplaats worden vanuit de basispositie, wat resulteert in vier unieke rijposities.

 

CRF250RX, linkerzijde, in de natuur, 2 mannen in de achtergrond

Getoonde afbeeldingen zijn niet conform de Europese specificatie

CRF250RX, close-up van het motorblok

Taps toelopend aluminium twin-spar frame van de zevende generatie met gecentraliseerde massa.