Het taps toelopend aluminium twin-spar frame van de zevende generatie van de CRF250RX is ontworpen op basis van het principe van 'massacentralisatie'. Het plaatst alles zo dicht mogelijk bij het lage zwaartepunt van de machine om de grip van het achterwiel te versterken. De volledig instelbare Showa vering past daar perfect bij. Een 18 inch achterwiel maakt een ruime bandenkeuze mogelijk en de zijstrandaard van gesmeed aluminium laat zich netjes wegklappen way. De opnieuw ontworpen voorremklauw maakt gebruik van zuigers met verschillende afmetingen, wat lichter en sterker is. Een nieuwe voorvorkbeschermer vermindert netjes de kans op schade door stenen.
Renthal-bediening
De Renthal Fatbar vermindert het gewicht van het stuursysteem en is licht gebogen voor meer comfort. De bovenste gaffel is voorzien van twee bevestigingslocaties om het stuur over 26 mm voorwaarts en achterwaarts te kunnen bewegen. Als de houder 180 graden wordt gedraaid, kan het stuur nog eens extra 10 mm verplaats worden vanuit de basispositie, wat resulteert in vier unieke rijposities.