Sluiten

CRF1000L Africa Twin

Ga verder

De woestijn als bakermat

Rallystijl

LCD

instrumentenpaneel

Throttle By Wire met

verschillende

rijmodi

Scrollen

Logo van Africa Twin

Een hart voor avontuur

De CRF1000L Africa Twin is vernoemd naar de Dakar-winnende NXR750, maar is niet alleen bedoeld om lange afstanden mee te touren of offroaduitstapjes mee te maken, het is ook een sterke motor voor alledaags gebruik.

Het avontuur roept

Zorg dat je er klaar voor bent.

De Africa Twin is de perfecte metgezel, waar je ook gaat, in de stad of op het platteland. Hij is voorzien van Throttle By Wire met drie rijmodi, de DCT-modellen hebben een G-modus voor offroadgebruik, en met de vele andere nieuwe en innovatieve motoronderdelen kom je verder dan je ooit durfde te dromen. De krachtige CRF1000L is er klaar voor. Jij ook?

Close-up van remlichten Honda Africa Twin.
Close-up van ophanging Honda Africa Twin.
Zijaanzicht van Honda Africa Twin op straat.
Close-up van uitlaat Honda Africa Twin.

Trek je eigen spoor

Het einde van de weg is niet het einde van de wereld.

Er is niets dat de CRF1000L Africa Twin - of jou - kan tegenhouden. Rijd ermee door de stad, trek er een weekendje op uit of ga op motorvakantie, met een stevige portie offroad natuurlijk. Waar je ook gaat of staat, met deze motorfiets kom je overal. Hoever je wilt gaan, bepaal je zelf.

Details

Bekijk de unieke kenmerken die de Africa Twin tot een legende maken van dichtbij.

Details

Bekijk de unieke kenmerken die de Africa Twin tot een legende maken van dichtbij.

Vergelijk de Twins

Je kunt kiezen uit twee modellen. Beide zijn gemaakt voor avontuur.

Zijaanzicht van Honda Africa Twin. CRF1000L Africa Twin Een minimalistische look in vergelijking met de Adventure Sports. Twee kilo lichter, maar met hetzelfde vloeistofgekoelde 998cc 8-kleps paralleltwin-blok met verbeterde uitlaat. Dual Clutch Transmission, Throttle By Wire met 3 rijmodi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking, 18,8 liter benzinetank en volledig instelbare SHOWA-ophanging.
Zijaanzicht van Honda Africa Twin Adventure Sports CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Vloeistofgekoelde, 998cc 8-kleps paralleltwin met een 270° ontstekingsvolgorde en uni-cam cilinderkop met verbeterde uitlaat. Dual Clutch Transmission (optioneel), Throttle By Wire met 3 rijmodi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking. Hij heeft een 24,2-liter benzinetank, meer grondspeling, verwarmde handvatten, een ruimer bemeten kuipwerk en een volledig instelbare SHOWA-ophanging met een langere veerweg.

Toegang tot elk terrein

Alle wegen zijn toegankelijk met drie rijmodi.

Alles is binnen handbereik. Kies de modus die het beste bij je stemming, je motorbeheersing en de omstandigheden past.

Rijmodi

Er zijn drie vaste combinaties: TOUR biedt het maximale vermogen en een gemiddeld niveau van motorrem, gecombineerd met een hoge HSTC-tractiecontrole. URBAN levert een iets lager vermogen met dezelfde instellingen voor HSTC en EB (motorrem) als TOUR.

Persoonlijke instellingen

Met de vierde modus, USER, kan de rijder voorkeursinstellingen voor vermogen, motorrem (EB) en tractiecontrole (HSTC) selecteren en opslaan. Op DCT-modellen kun je in elke rijmodus op de G-knop drukken voor de beste offroadprestaties. Hierdoor wordt de werking van de koppeling aangepast en is er een meer directe aandrijving via DCT.

Verschillende manieren van rijden

In de standaard handmatige modus kan de rijder via de bedieningsknoppen op de linkerstuurhelft schakelen. De D-modus biedt de meest optimale combinatie tussen een laag verbruik en rijcomfort, en de S-modus biedt drie verschillende sportieve schakelpatronen.

Dual Clutch Transmission

Zoals de naam al doet vermoeden, is dit een systeem met twee koppelingen die afzonderlijk van elkaar werken via een eigen elektro-hydraulisch circuit. Eén dient voor de start en de 1e, 3e en 5e versnelling, de andere voor de 2e, 4e en 6e versnelling. Dus als je een versnelling kiest, wordt er overgeschakeld van de ene koppeling naar de andere. Het resultaat is een vlot en snel schakelpatroon, en het rijgedrag blijft stabiel wanneer je van versnelling verandert.

Close-up van besturing Honda Africa Twin.

Selecteer de gewenste modus en DCT doet de rest. Handen aan het stuur en het avontuur kan beginnen.

Close-up van Honda Africa Twin Throttle By Wire.

Op DCT-modellen schakel je gemakkelijk naar een andere rijmodus met één druk op de knop.

Handmatig schakelen

De CRF1000L heeft ook een model beschikbaar met een robuuste zesversnellingsbak voor iedereen die liever handgeschakeld rijdt. Deze maakt gebruik van hetzelfde shift-camontwerp als de CRF450R voor direct schakelen en werkt met een lichte, aluminium assist/slipper-koppeling. Er is ook een quickshifter beschikbaar als optie op beide aandrijvingen.

Zijaanzicht van Honda Africa Twin, landelijke locatie.

Dubbele koppeling (Dual Clutch Transmission) met HSTC, wordt automatisch aangepast voor optimale grip en controle op een helling.

De Twin voor elk terrein

Het juiste evenwicht voor avonturen op elk terrein.

Driekwart vooraanzicht van Honda Africa Twin in studio.

Het nieuwe 998cc-motorblok van de CRF1000L heeft een lichtere balansas en een vernieuwd in- en uitlaatsysteem om het koppel in het middengebied te verbeteren. Deze combinatie levert een gretige en energieke gasrespons, precies wanneer jij die nodig hebt. Dankzij de controle van het motormanagement biedt deze motor uitermate veel vertrouwen bij het rijden op onverharde ondergrond, in de stad, op secundaire wegen of in de woestijn.

Licht en compact

De nieuwe afmetingen van de motor helpen niet alleen om de grondspeling te vergroten, ze verhogen ook het comfort. De motor is opgehangen op zes punten, waardoor de trillingen tot een minimum worden beperkt. Het semi-dubbele stalen wiegframe is sterk en veelzijdig, waardoor je zowel op hoge snelheden kunt touren als stevig offroad kunt rijden.

Trekkracht

Combineer het topvermogen van 70 kW bij 7500 tpm met 99 Nm koppel bij 6000 tpm en je krijgt een stevige acceleratie wanneer je die nodig hebt.

Ups en downs

De Dual Clutch Transmission maakt het gemakkelijker om een helling zowel op als af te rijden. Het is een intelligent systeem dat hellingen herkent. Naarmate de helling steiler wordt, past het systeem zich aan, zodat je altijd de meest optimale grip hebt.

Licht en efficiënt

De smalle 18,8-liter brandstoftank, in combinatie met het efficiënte verbruik van de motor, kan een bereik opleveren van meer dan 400 km, afhankelijk van de wegcondities. Het gebruik van een lithium-ionaccu bespaart nog eens 2,3 kg. Een extra voordeel is dat deze accu een langere levensduur heeft en de lading veel beter vasthoudt, zelfs als de accu enige tijd niet wordt gebruikt.

Geboren winnaar

Meer dan 8500 slopende kilometers zandduinen, modder, kameelgras en rotsen. De Africa Twin overwon het allemaal.

Twee Honda Africa Twins met rijders die uitkijken over een ravijn.

In 1981 zette Honda de allereerste stappen in de Parijs-Dakar-rally, de zwaarste offroad motorrace ter wereld. Slechts vijf jaar later domineerde de Africa Twin de rally met een 1-2-3-finish, en de Africa Twin bleef winnen, het ene na het andere jaar.

Zijaanzicht van Honda NXR-750 in studio.

De Honda NXR-750, onze eerste winnaar van de Parijs-Dakar-rally.

Screenschot uit de Africa Twin-configurator.

Start je avontuur met de Africa Twin op je smartphone of tablet.

Ontdek de kenmerken van de Africa Twin, personaliseer het lakwerk en bekijk het bodywork in 360°. Duik vervolgens in de Augmented Reality-modus en kijk hoe de motor op je oprit staat: het kan allemaal met onze nieuwe mobiele app.

OF: stel nu je eigen Honda samen met onze Configurator

Drie screenshots uit de Africa Twin-app.