Honda CBR1000RR-R Fireblade SP met Smart Electronic Control Suspension

GEBOREN OM TE RACEN

Twijfel er niet aan. De CBR1000RR-R Fireblade SP is gemaakt voor het circuit. Daar hoort deze machine thuis. De SP-uitvoering start in dezelfde pitlane als de standaardversie van de Fireblade, maar de complete Öhlins-ophanging met Smart Electronic Control (S-EC), het Brembo-remsysteem voor- en achteraan en standaard gemonteerde quickshifter maken het onderscheid. Het motorblok met semi nokkenastandwiel staat garant voor een toonaangevend piekvermogen van 160 kW. Dankzij updates krijgt de acceleratie in het lage en het middengebied een boost. Ook de tractiecontrole via het HSTC werd verfijnd. En hoewel de motorfiets volledig is goedgekeurd voor de openbare weg, met verlichting, richtingaanwijzers, een TFT-kleurendisplay en Honda Smart Key, belichaamt de Fireblade SP de ultieme racemotor. Een motor die de adrenaline door je lijf doet gieren, bocht na bocht.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP met chassis en elektronica voor geweldige grip

JAAG PERFECTIE NA

De perfecte ronde. Dat is het onmogelijke doel. Slechts twee spelers doen mee in die jacht: jij en je motor. Je hebt geoefend, snijdt elke snijpunt perfect aan en rijgt de bochten aan elkaar. Dit circuit is jouw tweede thuis. Net als jouw Fireblade SP. Het motorblok levert het vermogen af dat je nodig hebt, wanneer je het nodig hebt. Het chassis en de elektronica zorgen daarbij voor onvoorstelbare grip. De snelheid en vertrouwenwekkende wendbaarheid afkomstig van de aerodynamica is ongelofelijk. Jij en je motor vormen één geheel. Hier horen jullie beiden thuis.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP hoogtoerige viercilinder-in-lijn met semi nokkenas uitgelicht

Meer acceleratie in het lage en het middengebied om sneller de bocht uit te komen

Het viercilinder-in-lijn motorblok met semi-nokkenastandwiel heeft een vermogen van 160 kW bij een verbluffende 14.500 tpm. Het deelt dezelfde boring x slag en dezelfde wrijvingsverminderende technologie als de RC213V racemotor, met titanium drijfstangen en zuigers uit gesmeed aluminium. Onder andere het achtertandwiel met 43 tanden is nieuw, net als de geoptimaliseerde airboxtrechters, inlaatpoorten en 4-2-1-uitlaat. Dus samen met het enorme hoogtoerige piekvermogen beschik je nu ook over extra acceleratievermogen in de lage toeren en het middengebied. Zo kom je nog sneller de bocht uit. Een verbeterde quickshifter zorgt voor naadloze, vlotte versnellingswisselingen. Zo zet je nog snellere rondetijden neer.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP hoogtoerige viercilinder-in-lijn met semi nokkenas uitgelicht

De Fireblade SP helpt je om sneller te gaan.

Jij hebt elk detail van het motorvermogen van jouw Fireblade SP onder controle. Drie standaardrijmodi stellen de parameters op een bepaalde manier in. Via het 5 inch TFT-scherm kan jij motorvermogen, motorrem en wheeliecontrole aanpassen. Dankzij de feedback van onze HRC-racers konden we het 9-traps instelbare Honda Selectable Torque Control verbeteren. Zo rijd jij nog sneller de bocht uit. Het werkt soepeler, reageert beter op input van het gashendel en weet het extra acceleratievermogen in het lage en het middengebied optimaal aan te wenden. De gereduceerde ingaande veerspanning van het Throttle By Wire (TBW) zorgt daarbij voor een nog meer lineaire afgifte wanneer je het gas weer opentrekt.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP hoogtoerige viercilinder-in-lijn met semi nokkenas uitgelicht

OBTi Management voor de perfecte setup

Met afzonderlijke in- en uitgaande circuits en stappenmotors om de demping in te stellen, ontwikkelde Öhlins de S-EC 43 mm NPX UPSD-voorvorkpoten speciaal voor racegebruik. Het systeem biedt nauwkeurige feedback en uitstekende grip van het voorwiel. Het resultaat? Rotsvast zelfvertrouwen om een snellere rondetijd neer te zetten. Een Öhlins TT36 S-EC schokbreker achteraan evenaart de racekwaliteit van de voorzijde. De omstandigheden veranderen erg snel op het circuit. Dankzij het Öhlins Objective Tuning Base interface (OBTi) beschik je over drie vooraf ingestelde modi waardoor je jouw setup volledig kan wijzigen. Zo speel je onmiddelijk in op een lager volume in de brandstoftank, bandenslijtage of de omstandigheden op het circuit.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP hoogtoerige viercilinder-in-lijn met semi nokkenas uitgelicht

Met ABS-controle op twee niveaus

De stevige Brembo Stylema Monobloc radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen hebben minder remvloeistof nodig. Dat zorgt voor een snellere reactie. Een remhendel en hoofdcilinder van Brembo bedienen de klauwen. Het systeem zorgt zo voor enorme remkracht. De remklauw achteraan, eveneens Brembo, gebruikt hetzelfde ontwerp als die van de RC213V. Twee ABS-modi geven je prestatiekeuzes: SPORTS spitst zich meer toe op rijden op de openbare weg. TRACK verhoogt de remkracht voor een hogere snelheid op het circuit. De afgeleverde remkracht houdt rekening met de hellingshoek. Rear Lift Control zorgt dan weer voor stabiliteit. Zo focus jij je volledig op het in- en uitsturen van elke bocht.

ZIET ER SNEL UIT. IS SNEL

Kijk even goed naar onze ultieme supersport en kies je kleur.
Sleep om te draaien Sleep om te draaien
Zoom Zoom
Rotate Rotate
Knijp om te zoomen Knijp om te zoomen
Kies jouw kleur

    SCHREEUW NAAR DE RODE ZONE

    Ontketen onze MotoGP-motortechnologie met de viercilinder-in-lijn en laat de Akrapovic-demper schreeuwen.

    Honda CBR1000RR-R Fireblade SP with four-cylinder form
    Honda CBR1000RR-R Fireblade SP with four-cylinder form
    Scrollen

    TWEE VERSCHILLENDE FIREBLADES

    Kies jouw ultieme wapen hier.

    Honda CBR1000RR-R FIREBLADE SP
    Honda CBR1000RR-R FIREBLADE SP

    CBR1000RR-R FIREBLADE SP

    CBR1000RR-R FIREBLADE SP 30TH ANNIVERSARY

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    Ontwerp eigenhandig je favoriete Honda via de Honda Motorcycles Europe app. Het is doodeenvoudig. Kies de gewenste motor en kies een kleur. Bekijk dan hoe je ontwerp er uitziet in je eigen garage dankzij de AR-functie. Een catalogus met accessoires is geïntegreerd in de app zodat je de onderdelen kan toevoegen die je wil. En ook het Honda Motorcycles Europe YouTube-kanaal, met daarop een fraaie videogallerij, maakt nu deel uit van de app.