CRF1100L Africa Twin

Ruig karakter, ruig gesmeed

Model op de CRF1100L Africa Twin op locatie in de woestijn.


De Africa Twin kreeg zonet een upgrade. Het is nog altijd die verbazingwekkend handelbare avonturenfiets die het altijd al geweest is - krachtig genoeg om tot op de limiet te gaan - maar met extra koppel onderin voor dagelijks gebruik. Een nieuw verstelbaar scherm maakt die ritten op de weg ineens een stuk comfortabeler. Tubeless banden zijn makkelijker te herstellen. En de optionele elektronisch gestuurde vering op de Africa Twin ES, met Showa EERA™, opent ineens nieuwe perspectieven voor avontuur.

Sluiten


Model rijdend op een CRF1100L Africa Twin motorfiets op een woestijnlocatie.

Gespierder vermogen

Koppel is wat je uit het slop trekt. Het is wat je instant laat versnellen om veilig te kunnen inhalen, voornamelijk met passagier en volle belading. En dus hebben we de watergekoelde OHC tweecilinder er 7% méér van gegeven, goed voor veel sterkere prestaties bij in het lage en midden toerengebied. En, dankzij de hogere compressieverhouding, nieuwe kleptiming en herwerkte in- en uitlaat is er geen vermogensverlies - met een piekvermogen van 75 kW (101hp). De nauwkeurige en intuïtieve gasrespons via de Throttle By Wire-bediening blijft natuurlijk overeind.

Model rijdend op een CRF1100L Africa Twin motorfiets op een woestijnlocatie.

Om grenzen te verleggen

Bij off-road rijden moet je het juiste evenwicht vinden om te kunnen doorduwen. Dat is precies wat dit frame doet. De formule is uitgewogen; een lichtgewicht stalen frame, een op de CRF450R geïnspireerde aluminium swingarm en geschroefd subframe geven de juiste stevigheid en feedback voor tractie. De Showa ophanging met lange veerwegen - 230 mm veerweg vooraan en 220 mm achteraan - met herwerkte afstelling absorbeert ruw terrein en er is een gigantische grondspeling van 250 mm om over obstakels heen te komen. Om een haarscherpe afstelling mogelijk te maken is de schokdemper achteraan, met Pro-Link systeem, volledig instelbaar qua ingaande en uitgaande demping. Van de Africa Twin is nu een nieuwe versie beschikbaar met elektronisch gestuurde ophanging.

Model rijdend op een CRF1100L Africa Twin motorfiets op een woestijnlocatie.

Voor elk avontuur

The Africa Twin is volgestouwd met elektronica die het rijden aangenamer en veiliger maakt. Ongeacht welke weg. Het 7-voudig Honda Selectable Torque Control - bestuurd door een 6-Axis IMU - bewaakt de achterwieltractie en zorgt voor een soepele vermogensafgifte zowel on- als off-road. 3-voudig wheelie controle laat je het voorwiel liften precies zo ver als je wenst, terwijl het cornering ABS je het vertrouwen geeft om vol in de remmen te gaan. Vier standaard rijmodi, URBAN, TOUR, GRAVEL and OFF-ROAD zijn af fabriek geconfigureerd maar je kan in USER modus ook gaan voor een volledig naar wens ingestelde configuratie van alle parameters.

Model rijdend op een CRF1100L Africa Twin motorfiets op een woestijnlocatie.

Dual Clutch Transmission (DCT)

Je kan jouw Africa Twin bestellen met DCT zesversnellingsbak, goed voor zorgeloos rijplezier en zacht, automatisch op- en afschakelen. Geweldig voor lange afstandsritten. Het kreeg een nieuwe update, voor een natuurlijk aanvoelen bij het aanzetten en op lage snelheden. Aanpasbaar, van ontspannen tot extreem sportieve prestaties. Je kan ook overschakelen op handmatige bediening met de trekker-shifters aan de linkerhand. En bij off-road gebruik kan je met een druk op de G schakelaar (op het TFT scherm) de slip van de koppeling reduceren hetgeen de achterwieltractie en het aanvoelen verhoogt.

Model rijdend op een CRF1100L Africa Twin motorfiets op rotsachtig terrein op een woestijnlocatie.

CRF1100L Africa Twin ES

We hebben de upgrade-knop ingeduwd. Stevig. The Africa Twin ES heeft Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa-EERA™) aan boord, wat garant staat voor optimale instelling van de demping op elk moment. Wil je een perfecte basis afstelling? Kies Mid. Er is ook Hard, voor een progressieve rijstijl, toerritten of rijden met duo en bagage. Soft is voor makkelijkere wendbaarheid en Off-Road voor de meest nauwkeurige veringrespons eens je het asfalt achter je laat. De User modus laat volledige customisering toe (bij stilstand). Je kan swappen tussen de modi - en de veervoorspanning achteraan instellen - tijdens het rijden. The Africa Twin ES kreeg standaard ook verwarmde handgrepen en een standaard ACC socket.

De perfecte reispartner

Maximum vermogen

75 kW

Grondspeling

250 mm

Instelbare zadelhoogte

850 mm

Rijklaar gewicht (MT)

233 kg

Bekijk de volledige specificaties
CRF1100L Africa Twin motorfiets geparkeerd op locatie in de woestijn.

Gewaagde kleuren

Kijk heel goed rond en kies de jouwe.

Sleep om te draaien
Aan het laden
  • Matte Ballistic Black Metallic Standaard
  • Pearl Glare White (Enkel ES) Standaard
  • Grand Prix Red Standaard
*
Model rijdend op de CRF1100L Africa Twin op een weg bij een berglocatie.

Getuned tweecilinder geluid

Door de nieuwe kleptiming en het herwerken van zowel de luchtinlaat als het uitlaatsysteem, is er niets ingeboet aan kracht doorheen het hele toerentalgebied. Klik hier om te luisteren naar het verfijnde geluid van de parallel twin.

De reis begint

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
CRF1100L Africa Twin

CRF1100L Africa Twin

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Honda Motorfietsen App.

Ontwerp eigenhandig je favoriete Honda via de Honda Motorcycles Europe app. Het is doodeenvoudig. Kies de gewenste motor en kies een kleur. Bekijk dan hoe je ontwerp er uitziet in je eigen garage dankzij de AR-functie. Een geïntegreerde catalogus met accessoires maakt het je mogelijk om de onderdelen toe te voegen die je wil. En ook het Honda Motorcycles Europe YouTube-kanaal, met daarop een fraaie videogallerij, maakt nu deel uit van de app.

Download voor iOS Download voor Android
Model rijdend op een CRF1100L Africa Twin motorfiets op een woestijnlocatie.

Honda Adventure Roads 2024

Het is tijd voor ons volgende avontuur, deze keer met Marokko als bestemming waar de Africa Twin terugkeert naar zijn roots in de voetsporen van vroegere edities van de Dakar rally. 10 dagen, 30 rijders, waar wacht je nog op? Klik voor meer informatie.