De magie zit hem in de details: Mens maximaal, machine minimaal

Ontdek hoe het Honda ontwerpprincipe van Man Maximum, Machine Minimum heeft gezorgd voor een optimaal gebruik van de ruimte binnen het geëlektrificeerde aanbod.

De gemiddelde mens rijdt zo'n 4.526 km per jaar. We kunnen dus gerust stellen dat we veel tijd doorbrengen in onze wagen. Dit maakt het interieur in de wagen een ongelooflijk belangrijk onderdeel van onze rijervaring.

Honda's ontwerpethos "mens maximaal, machine minimaal" (M/M) is gebaseerd op het principe dat de ruimte in de wagen gemaximaliseerd moet zijn voor de bestuurder en de passagiers, terwijl de benodigde ruimte voor mechanische onderdelen tot een minimum moet worden beperkt. Deze filosofie waarbij de mens centraal staat, betekent dat Honda-bestuurders er zeker van kunnen zijn dat ze tijd doorbrengen in een ruimte die specifiek ontworpen is met hen in gedachten.

Het M/M principe is nergens duidelijker dan in Honda's elektrisch gamma. Van de CR-V e:HEV tot de Jazz e:HEV, elk model bevat unieke ontwerpkeuzes die zijn gemaakt om de ruimte in de voertuigen voor de bestuurder en passagier te verbeteren - waardoor hun omgeving comfortabel, aanpasbaar en geconnecteerd wordt.

Interieur van de auto

Comfortabel

De dagen dat passagiers op de achterkant alleen maar naar de voorstoelen konden kijken, behoren tot het verleden. Ontwerpers en ingenieurs van Honda zijn erin geslaagd de passagierservaring in alle elektrische voertuigen te verbeteren door meer ruimte in het hele voertuig te creëren. 

Neem bijvoorbeeld de Honda e:Ny1, Honda's eerste elektrische SUV, deze heeft een bagageruimte van 361 liter die kan worden uitgebreid tot 1.176 liter met de stoelen neer. Je krijgt ook een speciale ruimte voor oplaadkabels onder de bagageruimtebodem. En bij het ontwerp van de Civic e:HEV, ging Honda de uitdaging aan om een interieur te creëren dat comfortabel genoeg is om in te slapen. Dit leidde tot de ontwikkeling van aan de lichaamscontour aangepaste stoelen en veel beenruimte voor iedereen in het voertuig. Zo wordt niemand meer wakker na een dutje met een pijnlijke rug!  

Magic-stoelen in gebruik

Aanpasbaar

We hebben allemaal wel eens het probleem gehad van te veel koffers of dat we een onverwacht groot meubelstuk naar huis moesten brengen. Gelukkig heeft Honda een antwoord. De befaamde en voor het eerst in 2001 ontwikkelde Honda Magic-stoelen zijn beschikbaar voor alle elektrische voertuigen.

Deze stoelen zijn ontworpen als bioscoopstoelen en scharnieren omhoog zodat ruimte onder de stoel wordt verkregen; dit is handig als u een fiets of plant rechtop in de auto moet zetten, waardoor de kofferruimte beschikbaar is voor andere bagage. Magic-stoelen worden ook onafhankelijk bediend zodat ze geschikt zijn voor grote voorwerpen en passagiers op de achterbank, voor ultiem aanpassingsvermogen.

Close-up van de luidsprekers

Verbonden

Bij de ruimte in het voertuig gaat het niet alleen om de hoeveelheid, maar ook hoe je die kunt benutten. In het dagelijks leven zijn we eraan gewend geraakt dat alles binnen handbereik is. Daarom heeft Honda de technologie in de auto zodanig geplaatst dat optimaal gemak en connectiviteit wordt verkregen die we nu allemaal verwachten. In de HR-V e:HEV is niets ver weg: alles van de sat-regeling tot aan de temperatuur is binnen handbereik.

We weten allemaal dat ruimte meer betekent dan beenruimte en de inhoud van de kofferruimte. Daarom hebben de ontwerpers van de Civic e:HEV samen met Bose een geluidssysteem ontwikkeld dat speciaal is afgestemd op de unieke cabine-akoestiek van het voertuig, waardoor een totaal nieuwe muziekervaring tijdens het rijden ontstaat.

Optimaal gebruik maken van de ruimte is een uitdaging voor ons allemaal en de grootste voldoening kan worden verkregen door de ruimte om je heen te veranderen in een ruimte die helemaal van jou is. Met de M/M-filosofie die door het hart van Honda's elektrische voertuigen loopt, heb je alle ruimte voor jouw dagelijkse dromen.

Moment 3 Micro-inhoud - Auto op een idyllische locatie