Close
Zijaanzicht van de hybride.

Hybride

Heerser van de sneeuwwereld

De intelligente hybride met een groot vermogen.

Als de sneeuw bergachtige proporties begint aan te nemen, zult u blij zijn met 's werelds beste sneeuwblazer. Met zijn unieke functies en efficiënte prestaties ruimt hij tonnen sneeuw in slechts enkele minuten.

Vooraanzicht van de hybride.

Hij denkt zelf na

De ongelooflijke Honda hybride sneeuwfrees heeft een heel speciale 4-taktmotor: met een 'brein'.

De 'geest' van de machine – de Engine Control Unit (ECU) – onderzoekt fouten en bewaakt de prestaties van de motor. Als de vijzel in een diepere laag sneeuw terechtkomt, vertelt een sensor de motor dat deze zijn snelheid moet verhogen om meer sneeuwvretende energie te produceren. De sneeuw wordt zo sneller naar de pijp gestuwd en vervolgens weggeblazen. De robuuste en intelligente iGX-motor staat bekend om zijn makkelijke startgedrag, de lage uitstoot en het lage brandstofverbruik, en heeft bewezen het beste te presteren bij temperaturen tot 32 ˚C onder nul. Dus kleed u warm aan.

Opgeladen

Het enige wat u hoeft te doen is hem in de juiste richting zetten; vervolgens weet hij prima wat u van hem verwacht. Hij bewaakt continu de acculading, zodat de twee elektromotoren een constante vermogensafgifte aan de rupsbanden kunnen leveren.

Slimme bedieningselementen

De hybride sneeuwfrees laat u hier precies weten wat hij 'denkt'.

Bovenaanzicht van hybride.
Hybride in gebruik door model, berglocatie.

Deze hybride gebruikt 4-takt prestaties om de sneeuw te ruimen en gebruikt de acculading om u door de sneeuw te bewegen.

Uw eigen draai

Voor een grote machine is hij heerlijk licht en makkelijk te besturen.

Illustratie van stuurvermogen van de hybride.

Boven: het sturen van de hybride sneeuwfrees in de verschillende draaicirkels A, B en C gebeurt volledig zoals u dat wilt – door de hendels op het stuur te gebruiken – tot aan een volledig omdraaien aan toe.

De rupsbanden zorgen voor goede stabiliteit en geven u altijd een veilig gevoel op gladde besneeuwde hellingen. Ze worden onafhankelijk bediend door twee accuaangedreven elektromotoren. Deze worden afzonderlijk bediend via een hendel op elke handgreep.

In de greep

Bochten maken gaat soepel met behulp van deze hendels. Ze sturen Honda's unieke aandrijfkoppeling aan, zodat u de draaicirkel kunt bepalen door de hendels in te drukken of los te laten – zo makkelijk is het.

U kunt de hybride sneeuwfrees ruime bochten laten maken op grotere stukken, en scherpe bochten in een beperkte ruimte. De gripvaste rubberen rupsbanden doen al het werk voor u.

Hybride in gebruik door model, tuinlocatie.
Driekwart vooraanzicht, met zicht op linkerkant van de hybride, met focus op hendels.

De hendels aan de rechter- en linkerkant geven u nauwkeurige stuurcontrole door de snelheid van de twee elektromotoren te regelen.

De frontlinie

Hier wordt de oorlog tegen de sneeuw gewonnen.

De brede mond en de efficiënte set sneeuwvermalende tanden van de vijzel leveren de beste sneeuwruimende prestaties ter wereld. Uniek voor de hybride sneeuwfrees is de rolfunctie van de vijzel. Deze kan in willekeurige richting worden gezet, zodat u een vlak pad kunt ruimen op een hellend stuk grond.

Door de vijzelbehuizing te verhogen, is het makkelijker om zware sneeuw te ruimen en om sneeuw te ruimen op ongelijkmatig terrein. En het slimme is: als u hem in de achteruit zet, wordt de vijzel automatisch opgetild, wat schade voorkomt. Hij onthoudt de hoogte die hij had, dus als u weer vooruitrijdt, neemt hij automatisch die hoogte weer aan.

Unieke vijzelkoppeling

De vijzel hoeft niet altijd te roteren. Daarom kunt u met een knop deze functie in- of uitschakelen.

Close-up van vijzelkoppeling.
Boven: Illustratie die vijzelhoeken toont. Midden: Positioneren van vijzel. Onder: Close-up van joystick.

(Bovenste) De hoek van de vijzel kan afzonderlijk worden aangepast, terwijl de hoogte (midden) makkelijk kan worden versteld – omhoog of omlaag. (Hierboven) De joystick stelt u in staat om de hoogte en de hoek vanuit rijpositie aan te passen.

De vijzel resetten

Met slechts één druk op de knop (handig als u koude handen hebt) kunt u de vijzelhoogte terugbrengen naar de oorspronkelijke, vlakke startpositie. Door deze innovatie behoren frustraties om de motor te moeten stoppen en weer te herstarten om aanpassingen te maken, tot het verleden.

Hybride in gebruik door model, met focus op resetknop, sneeuwlocatie.

Met de resetknop kunt u de hoogte en hoeken van de vijzel weer terugbrengen naar de oorspronkelijke startpositie.

Richting de maan

De elektronisch bediende pijp is enorm handig.

Driekwart vooraanzicht, zicht op de rechterkant van de hybride.

Bij temperaturen onder nul zult u waarschijnlijk lekker warme, dikke handschoenen dragen. Met het ontwikkelen van de pijpbediening hebben we hier rekening mee gehouden, zodat u nog steeds nauwkeurige controle behoudt.

Gooi het neer waar u wilt

Omhoog, omlaag, van zijkant naar zijkant – de joystick biedt u nauwkeurige controle, dus u kunt de sneeuw in verschillende richtingen blazen tijdens het rijden. U kunt ook de bovenkant van de pijp aanpassen, voor een nauwkeurigere hoogte en een preciezer richtpunt. Dit noemen we Twin Chute Technology. U zit hiermee keer op keer in de goede richting.

Links: Joystickillustratie. Rechts: Illustratie die rotatie-afstelling toont.

De joystick (links) past de bovenste hoek van de pijp (rechts) aan als hij bewogen wordt tussen A en C. Met diezelfde joystick kan de pijp gedraaid worden, maar dan met B en D.

Hybride in gebruik door model, tuinlocatie.

De hybride sneeuwfrees gebruikt al zijn 4-takt vermogen om de sneeuw zo ver mogelijk weg te blazen.

Winterverwarming

Een heel efficiënt systeem om de rekening laag te houden.

Diagram van de binnenkant van de motor dat laat zien hoe de warmte circuleert.

Warmte van de uitlaat van de motor circuleert in de carburateur om te voorkomen dat deze bevriest.

Deze zuinige Honda motor houdt zijn carburateur warm door de warmte afkomstig van het uitlaatsysteem van de motor te laten circuleren. Hierdoor profiteert u van superbetrouwbare prestaties en een soepelere loop, en het allerbelangrijkst: het voorkomt dat de carburateur bevriest. We hebben ook een brandstofmeter geplaatst bovenop de benzinetank, zodat u kunt zien wanneer u de tank moet bijvullen.

Elektrisch starten

Honda's intelligente en professionele iGX 4-taktmotor is speciaal ontwikkeld om te kunnen starten bij temperaturen tot 32 ºC onder nul. Onze motoren staan bekend om hun betrouwbaarheid en zullen u nooit laten vallen.

Automatische choke

Om de motor perfect te laten starten en op te warmen vanuit vrieskou, is de choke automatisch, net zoals in een auto. Druk gewoon op de knop en hij komt meteen tot leven. Hij levert direct vermogen, hoe koud het ook is.

Honda sterk

De professionele iGX 4-taktmotor is hard als staal. En hij heeft bewezen de beste Honda motor te zijn voor dit werk. De duurzame cilinderhulzen zijn van gietijzer en de krukas heeft kogellagers, waardoor hij langer meegaat en soepeler loopt. 

Lager en lager

De kleine motor heeft een groot hart, en een geluidsniveau dat 30% lager ligt dan dat van traditionele sneeuwfrezen – hij houdt dus veel rekening met de omgeving. Deze motor heeft de lat hoog gelegd voor het geluidsniveau in 4-takt technologie.