XL750 Transalp

Technologie voor het avontuur

Rijder op XL750 Transalp in berggebied.

Prestaties op hoog niveau

De XL750 Transalp is de ultieme allrounder. Een combinatie van toercomfort over lange afstanden en topprestaties voor die leuke bergpasritten. Het doel is om je te laten genieten van een motorrijdende levensstijl die vrijer en avontuurlijker is dan ooit tevoren. Hoofdingenieur Shigeru Awazu vertelt uit de eerste hand over zijn ervaring en betrokkenheid bij de ontwikkeling van de Transalp. 

Vermogen en koppeling afgestemd op veelzijdigheid

67,5 kW vermogen en 75 Nm koppel zijn knappe cijfers. Maar het is de manier waarop die 755 cc parallel twin met acht kleppen het vermogen aflevert die het meest opvalt. Onze luchtwervelinlaattechnologie versterkt en verlengt het koppelgevoel over het hele bereik. Dus, ben je op een zandweg, in de stad of op de open weg, alleen, met twee of volledig gepakt en gezakt: dit motorblok staat steevast afgesteld voor de veelzijdige prestaties die je nodig hebt.

Mekki-cilinders

De Mekki-cilinders die voor de Transalp zijn gebouwd, ontwikkeld in de Kumamoto-fabriek in Japan, zijn geproduceerd met Ni-SiC plating.  De hoogwaardige Ni-SiC beplating vermindert de wrijving en het gewicht van de krukas, waardoor het vermogen bij hoge toerentallen toeneemt. Dezelfde beplating wordt gebruikt op de Fireblade, CRF450R en F1-motoren.

Vooraanzicht close-up koplamp XL750 Transalp.

Vriendelijk, betrouwbaar en stoer ontwerp.

Om een gevoel van avontuur en een brede inzetbaarheid te creëren, van alledaags rijden in de stad tot vrijetijdsavonturen in het weekend, is er gestreefd naar een vriendelijk en betrouwbaar ontwerp.

Met zijn waardige stijl en stoere, hoekige ontwerp is de Transalp ontworpen om een allrounder te zijn en te worden bereden zonder opdringerig te zijn, waardoor het een populaire keuze is binnen het Honda-gamma, geschikt voor een breed scala aan rijders. Een grote kuip met een vlak oppervlak biedt een goede balans tussen windbescherming en prestaties, waardoor hij perfect comfortabel is op snelwegen en langere ritten.

De grote kuipdelen die zich aan beide kanten om de voorkant nestelen, geven de Transalp een avontuurlijke uitstraling die zijn ruigheid benadrukt en je doet verlangen naar avontuur.

XL750 Transalp achterkant in berggebied.

Weggedrag, rijdynamiek en comfort.

De Transalp geeft vertrouwen, ongeacht de reis. Met een minimale bodemvrijheid van 212 mm, rijd je zorgeloos over ruwe oppervlakken zonder je zorgen te maken over de staat van de weg. Met een zadelhoogte van 850 mm en rijklaar gewicht van 208 kg is de Transalp zelfs stapvoets eenvoudig te gebruiken. De zithouding is ontspannen terwijl je toch rechtop zit. Zo heb je optimaal zicht en een natuurlijk aanvoelend comfort. De compacte afmetingen van het kuipwerk en windscherm zorgen voor een uiterst functionele aerodynamica die de stabiliteit verbetert en windgeluid en turbulentie minimaliseert.

Close-up van Xl750 Transalp vering.

Ophanging

Om comfort en souplesse op verschillende wegdekken en terreinen te garanderen, behoort de SHOWA-ophanging voor- en achteraan tot de standaarduitrusting. Aan de voorkant een upside-down voorvork met een binnenpijp met een diameter van 43 mm en SFF-CA™ met een slag van 200 mm. Achteraan is er 190 mm veerweg met instelbare veervoorspanning en een schokdemper onder druk met aparte tank en een Pro Link aluminium hybride swingarm. Dit alles zorgt ervoor dat de Transalp uitzonderlijk wendbaar is op alle terreinen.