Sluiten

Honda CRF250R

Ultieme acceleratie

Zinderende prestaties

Drukknop

Elektrisch starten

 

met volledig elektronische ontsteking 

Rode zone vanaf

14.400tpm

 

Volledig nieuwe DOHC-motor

Eis de bochten op

Scrollen

Productlogo Honda CRF250R.

The red bullet

Een waanzinnig snelle machine van de MX2-klasse, compleet nieuw ontworpen met een nog hoger topvermogen, zodat je op kop blijft. Hij is slim ontworpen en uitstekend in balans.

Absolute holeshot

De eerste bocht is het hoofddoel; als je daar als eerste bent is de zege binnen handbereik.

Dankzij een compleet nieuwe motor en nieuw chassis, direct afgeleid van de HRC CRF450R en MX fabrieksteams, voel je je op de CRF250R als een fabrieksrijder. De vermogen-gewichtverhouding is verbeterd voor nóg betere rijeigenschappen, stabiliteit en tractie. De prestaties kunnen aangepast worden via drie instelbare mappings – EMSB (Engine Mode Select Button) – om het motorvermogen te tunen naar je eigen voorkeur, de rijeigenschappen en het circuit. Deze machine is gebouwd om overal te kunnen scoren.

Close-up subframe en luchtfilterbehuizing Honda CRF250R.
Voorwiel en schijfrem Honda CRF250R.
Close-up tank en radiatorflappen Honda CRF250R.
Close-up motorblok en aluminium frame van de Honda CRF250R.

Maximale energie

Een nieuwe krachtige, hoogtoerige motor vormt het hart.

De grote verandering is een DOHC-cilinderkop boven op een blok met overvierkante boring. Deze combinatie staat grotere in- en uitlaatpoorten toe - en meer lichthoogte - voor een grotere gasstroom. De compressieverhouding is verhoogd naar 13,9:1. Deze krachtbron ontwikkelt een indrukwekkend topvermogen zonder verlies aan trekkracht, precies wat je nodig hebt om snel uit de hekken te komen.

Instellingen

Tune je machine naar eigen wens: Modus 1 gebruikt de standaardcombinatie van ontstekings- en brandstofmappings voor gebalanceerde vermogens- en koppelafgifte. Modus 2 is zachter met een vlotte gasrespons, terwijl modus 3 agressiever is met een scherpere gasrespons. 

Achteraanzicht Honda CRF250R.

Slank, licht en sterk; dit is het aanzicht dat de meeste van je rivalen te zien zullen krijgen.

Dwarsdoorsnede motorblok CRF250R.

Met het nieuwe, compacte en hoogtoerige blok van de CRF250R heb je nóg meer kans om nummer één te worden.

Het rijden

Het koppelingshendelhuis is vereenvoudigd en lichter, en binnenin bevindt zich een gewijzigde koppelingsdrager om optimaal gebruik te maken van de hoogtoerige motor. De vijfversnellingsbak, met close-ratio's in de eerste en tweede voor een bliksemsnelle acceleratie, is gemaakt van nieuwe supersterke materialen en is 200 gram lichter dan die van de vorige CRF250R.

 

Close-up koppelingshendel en de selectieknop voor de motormappings Honda CRF250R.

De rij-modi kunnen aangepast worden door een eenvoudige druk op de knop via de linkerstuurhelft.

Gesmeed voor het heetst van de strijd

Een robuust en licht frame, geperfectioneerd na jaren van harde competitie.

Driekwart achteraanzicht Honda CRF250R.

De zithoogte is vergroot tot 957 mm net als de grondspeling die nu 327 mm is.

Er ging ook veel aandacht naar de ophanging en de stuureigenschappen: een volledig instelbare Showa achterschokbreker is gemonteerd op de centrale lijn van de motor voor een betere massacentralisatie. De nieuwe 49 mm Showa USD-voorvork met stalen schroefveren staat borg voor een soepele, progressieve werking en is volledig verstelbaar: een combinatie die de specificaties zoals van fabrieksvering oplevert.

Maximale tractie

De CRF250R is opgebouwd met het aluminium CRF-frame van de zevende generatie - hetzelfde als van de CRF450R - voor verbeterd bochtengedrag, stabiliteit vooraan en tractie. De balken lopen taps toe, zodat een nauwkeurige balans wordt verkregen tussen stijfheid en flexibiliteit. In combinatie met de langere swingarm staat het ook garant voor een betere achterwielaandrijving en een verbeterde feedback. 

Close-up subframe Honda CRF250R.

Het subframe achter is gemaakt van geëxtrudeerd aluminium en is 20% lichter dan voorheen, waardoor ook dit bijdraagt aan de massacentralisatie.

Close-up achterophanging Honda CRF250R.

De ophanging van de CRF250R is volledig instelbaar naargelang het gewicht en de stijl van de rijder, zodat er op elk soort ondergrond optimale prestaties zijn.