Sluiten

CRF1000L Africa Twin Adventure Sports

Er zijn geen grenzen

De reis begint waar de weg ophoudt.

Scrollen

Logo van Africa Twin.

Gebouwd om de wereld te veroveren.

De CRF1000L is geïnspireerd op de Dakar-winnende NXR750 en is gebouwd om over lange afstanden te touren en voor offroad avonturen.

Het avontuur gaat verder

Je weet maar nooit wanneer de wind je zal roepen.

Als dat gebeurt, moet je er klaar voor zijn. De Africa Twin Adventure Sports heeft een grote benzinetank, lange veerwegen voor meer grondspeling en betere bescherming tegen weer en wind. Throttle By Wire biedt 3 rij-modi - en een bijkomende G-mode voor offroad gebruik - plus een reeks innovatieve kenmerken die je verder zullen leiden dan je ooit durfde te dromen. Als final touch hebben we hem een speciale kleurstelling gegeven om de 30ste verjaardag van dit model te vieren. Hij is er helemaal klaar voor. Jij ook?

Close up van Honda Africa Twin Adventure Sports koplampen.
Close up van Honda Africa Twin Adventure Sports motorblok.
Driekwart vooraanzicht Honda Africa Twin Adventure Sports met rijder rechtop staand, locatie in bergen.
Close up van of Honda Africa Twin Adventure Sports voorwiel.

Het leven is geen begeleide reis.

Een avontuurlijke geest laat zich niet beperken.

De CRF1000L Africa Twin Adventure Sport is niet bang voor de meest uitdagende wegen ter wereld. Niets kan hem tegenhouden. En jou trouwens ook niet. Noord, west, oost of zuid. Op welke horizon je hem ook richt, deze motorfiets is uitgerust om je overal naartoe te brengen. Hoever je ermee wilt gaan, ligt helemaal aan jou.

Twee mensen kamperen naast Honda Africa Twin Adventure Sports 's nachts.

Oog voor detail

Bekijk van dichtbij enkele van de unieke innovaties die van de Africa Twin Adventure Sports een absolute winner maken.

Oog voor detail

Bekijk van dichtbij enkele van de unieke innovaties die van de Africa Twin Adventure Sports een absolute winner maken.

Oog voor detail

Bekijk van dichtbij enkele van de unieke innovaties die van de Africa Twin Adventure Sports een absolute winner maken.

Een snelle vergelijking

Er is keuze uit twee modellen. Beide hebben zin in het avontuur.

Zijaanzicht van CRF1000L Honda Africa Twin Adventure Sports. CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Vloeistofgekoelde, 998cc 8-kleps paralleltwin met een 270° ontstekingsvolgorde, uni-cam cilinderkop met aangepaste uitlaat. Dual Clutch Transmission (Optioneel), Throttle By Wire, met 3 rij-modi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking. Er is een 24,2 liter benzinetank, meer grondspeling, verwarmde handvatten, ruimer bemeten kuipwerk plus een volledig instelbare SHOWA ophanging.
Zijaanzicht van CRF1000L Africa twin. CRF1000L Africa Twin Een minimalistische look in vergelijking met de Adventure Sports. 2 kg lichter, maar met hetzelfde vloeistofgekoelde 998cc 8-kleps paralleltwin blok met aangepaste uitlaat. Dual Clutch Transmission, Throttle By Wire, met 3 rij-modi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking, 18,8 liter benzinetank en volledig instelbare SHOWA ophanging.

Big twin prestaties

Het juiste evenwicht voor het avontuur op de weg en ernaast.

Rijder op Honda Africa Twin Adventure Sports motorfiets glijdt op offroad weg.

Combineer het topvermogen van 70 kW bij 7.500 tpm met 99 Nm koppel bij 6.000 tpm en je krijgt een stevige acceleratie wanneer je die nodig hebt. Het blok van de CRF1000L biedt het perfecte evenwicht tussen gevoel en achterwieltractie.

Het nieuwe blok van de CRF1000L heeft een lichtere balansas en een hertekend in- en uitlaatsysteem om het koppel in het middengebied te verbeteren. Deze combinatie levert een vinnige en energieke gasrespons, precies wanneer je die nodig hebt. Dankzij de controle van het motormanagement, biedt deze motor uitermate veel vertrouwen bij het rijden op onverharde ondergrond, in de stad, op secundaire wegen of in de woestijn.

Licht en compact

Het blok helpt niet alleen om de grondspeling te vergroten, het helpt ook mee het comfort te verhogen. Het is opgehangen op zes punten, waardoor de trillingen tot een minimum beperkt worden. Het semi-dubbel stalen wiegframe is sterk en veelzijdig, waardoor je zowel aan hoge snelheden kunt touren als een stevig offroad avontuur aangaan.

Twee rijders op Honda Africa Twin Adventure Sports op de weg.
Twee rijders op Honda Africa Twin Adventure Sports kijken uit op een vergezicht.

De Dual Clutch Transmission maakt het gemakkelijker om de top te bereiken. Het is een intelligent systeem dat hellingen herkent. Naarmate de helling steiler wordt, past het systeem zich aan, zodat je altijd de meest optimale tractie hebt.

Het is jouw planeet. Verken hem.

Alle wegen zijn bereikbaar dankzij de drie rij-modi.

Alles ligt letterlijk binnen handbereik. Kies het motorkarakter dat het best past bij je stemming, je motorbeheersing of de omstandigheden.

Rij-modi

Er zijn drie verschillende vooraf ingestelde combinaties: TOUR biedt het maximum vermogen en gemiddeld niveau van motorrem gecombineerd met een hoge HSTC tractiecontrole. URBAN levert een iets lager vermogen met dezelfde settings voor HSTC en EB (motorrem) als TOUR.

Persoonlijke settings

Een vierde modus - USER - stelt de rijder in staat zijn of haar voorkeursniveau van vermogen, motorrem (EB) en tractiecontrole (HSTC) in te stellen en op te slaan. Voor de beste offroad prestaties, druk je op de G-knop. Die kan gebruikt worden in elke rij-modus. Hierdoor wordt de werking van de koppeling aangepast en is er een meer directe aandrijving via DCT.

Dual Clutch Transmission

Zoals de naam al doet vermoeden, is dit een systeem met twee koppelingen die afzonderlijk werken via een eigen electro-hydraulisch circuit. Eén dient voor de start, 1ste, 3de en 5de versnelling, de andere voor 2de, 4de en 6de. Dus als je een versnelling kiest, wordt er overgeschakeld van één koppeling naar de andere. Het biedt een vlot en snel schakelpatroon waarbij het rijgedrag stabiel blijft, terwijl er van versnelling veranderd wordt.

Driekwart vooraanzicht Honda Africa Twin Adventure Sports met rijder in de bergen.

Het gebruik van een Lithium-Ion batterij bespaart nog eens 2,3 kg. Nog een toegevoegde waarde hiervan is de langere levensduur en het feit dat de lading beter bewaard blijft, zelfs als de batterij enige tijd niet gebruikt wordt.

Close up Honda Africa Twin Adventure Sports instrumentenbord.

Selecteer de modus van je keuze om te touren en DCT doet de rest. Grijp het stuur en het avontuur kan beginnen. De rij-modus en HSTC kunnen op elk ogenblik aangepast worden via de bedieningsknoppen op het stuur.

Verschillende manieren van rijden

De standaard manuele mode laat toe om van versnelling te veranderen via de bedieningsknoppen op de linker stuurhelft. D-mode biedt de meest optimale combinatie tussen een laag verbruik en rijcomfort, terwijl de S-mode toegang geeft tot drie verschillende sportieve mappings.