Sluiten

Honda GL1800 Goldwing

Moeiteloze prestaties

Waarom glijden als je kunt vliegen?

Scrollen

Product logo Honda Gold Wing.

De enige echte.

Kenmerkende prestaties met een individueel karakter, de Honda Gold Wing is uniek.

Kracht en stabiliteit

Een volledig herdacht en hertekend chassis biedt grote wendbaarheid en uitstekende stuureigenschappen.

Zijaanzicht Honda Naked Gold Wing.

Neem het bodywork weg en je ziet dat de GL1800 Gold Wing overladen is met innovatieve technologie die touren en cruisen naar een nieuw niveau brengen. (Getoonde afbeeldingen zijn mogelijk niet conform met de Europese modellen).

Een veel lichter aluminium buizenframe biedt een grote wendbaarheid terwijl de bekende traditionele voorvork plaatsmaakt voor een dubbele wishbone voorophanging. De werking is 30 procent zachter met een, onder alle omstandigheden, vlot rijgedrag tot gevolg.

All-round comfort

De achterophanging is een hertekende Pro-Arm-type – een primeur op de Honda Gold Wing – en die werkt met de unieke Pro Link, dit om een hoog niveau van comfort te bieden. De veervoorspanning achteraan is elektronisch instelbaar in vier standen, om tegemoet te komen aan het comfort van de passagier.

Close up van TFT Scherm Honda Gold Wing.

De demping voor- en achteraan kan aangepast worden aan de gekozen rij-modus, zichtbaar op het TFT-scherm.

Close up van Dual-Combined Braking System Honda Gold Wing.

Het Dual-Combined Braking System verdeelt de remkracht over het voor- en achterwiel, zodat er onder alle omstandigheden met vertrouwen geremd kan worden.

The power of six

De verslavende aard van de prestaties van de Gold Wing zal nooit veranderen.

Een compleet nieuw 1883 cc flat six motorblok levert een indrukwekkend koppel van 170 Nm bij 4.500 opm. Dit is de essentie van de Honda Gold Wing. Het blok is nu 6,2 kg lichter met 4 kleppen per cilinder en Unicam cilinderkoppen. Dit biedt uitstekende prestaties - via het Throttle By Wire-systeem - op de snelweg maar levert ook een verfijnde gasrespons bij stadsgebruik.

Het rijden

De derde generatie Dual Clutch Transmission met 7 versnellingen werd speciaal ontworpen voor de koning van het lange-afstand cruisen.

Zeer vlot en snel schakelen. DCT elimineert het schokken bij het schakelen en er zijn drie modi: MT biedt je de volledige controle en laat je toe manueel te schakelen door middel van de trekknoppen op het stuur. De automatische D-modus is perfect voor gebruik in de stad en op de snelweg en biedt mogelijkheid tot zuinig rijden. De automatische S-modus is sportiever en laat het blok toe om hoger in de toeren te klimmen voordat er hoeft te worden geschakeld. Voor een meer opwindend rijgedrag. Er wordt ook sneller afgeschakeld voor meer motorremkracht.

Een intelligente overbrenging

DCT in D-modus is in staat te detecteren in welke omgeving je rijdt. Daardoor is er een aangepast karakter voor bijvoorbeeld rijden in de bergen en in de stad. Daarnaast heeft de Gold Wing een vrijloopstop - het blok stopt na 3 seconden en start weer bij de minste beroering van het gashendel - voor een lager benzineverbruik. En met Hill Start Assist is achteruit rollen op een heuvel een probleem uit het verleden.

Vooraanzicht Honda Gold Wing op open weg.
Close up van TFT scherm Honda Gold Wing.

Alles waar je aandacht voor moet hebben, is binnen handbereik op het 7-inch TFT-scherm. Via stemcontrole en Bluetooth®, heb je ook informatie en afspeellijsten van je smartphone ter beschikking.

Een andere innovatief kenmerk is de aanpassing van de versnellingsbakverhoudingen. Ze komen dichter bij elkaar voor naadloze overgangen bij lage snelheden en ze plaatsen zichzelf verder uit elkaar bij hoge versnellingen zodat hoge omwentelingssnelheden vermeden worden. Bijzonder slim.

Starten en opladen

We hebben een unieke Integrated Starter Generator (ISG) gebouwd die tegelijk als startmotor en generator werkt. Dat bespaart gewicht en energie. De Gold Wing kan ook 'kruipen' in de walking-mode, zowel voor- als achteruit. Dit is ideaal met parkeren.

Achteraanzicht Honda Gold Wing, buitenlocatie.

DCT is alleen beschikbaar op het Tour-model met Airbag.