Honda CBR1000RR-R Fireblade met hoogtoerige viercilinder-in-lijn
Honda CBR1000RR-R Fireblade met hoogtoerige viercilinder-in-lijn

GEBOREN OM TE RACEN

De CBR1000RR-R is het product van competitie. En competitie rust nooit. De updates aan de nieuwe, prachtige, hoogtoerige viercilinder-in-lijn zorgen voor verbeterde acceleratie bij het uitrijden van de bocht en meer grip aan het achterwiel. De combinatie van het chassis en de door MotoGP geïnspireerde aerodynamica zorgt voor bliksemsnelle wendbaarheid en nauwkeurig, krachtig remgedrag. De geavanceerde elektronica legt de controle volledig in jouw handen. De Fireblade is geboren voor het circuit.

Honda CBR1000RR-R Fireblade met Akrapovic-uitlaat
Honda CBR1000RR-R Fireblade met Akrapovic-uitlaat

JIJ BENT JOUW GROOTSTE UITDAGER

Raceleer dichtgeritst. Helm vastgemaakt. Handschoenen aangetrokken. Het licht springt op groen en het circuit is open. Je hoort het aan de agressieve schreeuw uit de Akrapovic-uitlaat wanneer je het gashendel opentrekt: je Fireblade heeft er zin in. En jij ook. Zin in de onvervalste adrenalinerush die gepaard gaat met snel rijden en het aaneenrijgen van bochten. In de uitdaging om telkens weer beter te doen. Rondetijden te snoeien. Sneller te zijn. De overwinning te proeven.

Honda CBR1000RR-R Fireblade met hoogwaardige aerodynamica uitgelicht

Want elke milliseconde is van belang

De benzinetank en tankcover staan laag geplaatst op een uiterst compact motorblok en frame, wat zorgt voor een authentieke race-rijhouding. De smalle voorzijde van het kuipwerk reduceert de luchtweerstand. De winglets genereren dezelfde neerwaartse kracht als de MotoGP-machine uit 2018. Zo blijft het voorwiel beneden tijdens het accelereren en verbetert de stabiliteit tijdens het rijden en insturen. Zelfs het kleinste detail vanuit het HRC vindt de weg naar de CBR1000RR-R. Het kuipwerk onderaan strekt zich uit tot dicht bij het achterwiel en kanaliseert zo de lucht naar beneden. Dat vermindert de luchtweerstand in droge omstandigheden en leidt het water weg in natte omstandigheden, wat de grip ten goede komt.

Honda CBR1000RR-R Fireblade met hoogwaardige aerodynamica uitgelicht

Met meer acceleratie in het lage en het middengebied.

Nieuw is onder andere het achtertandwiel met 43 tanden en de geoptimaliseerde airbox, inlaatpoorten en uitlaat. Het enorme piekvermogen was er al. Nu geniet je van extra pit in de lage toeren en het middengebied voor een pijlsnelle acceleratie wanneer je de bocht uitkomt. En vergis je niet: je hebt regelrechte MotoGP-technologie in handen. Het 1000 cc viercilinder-in-lijn motorblok ontleent veel van zijn interne ontwerp aan de RC213V racemotor en is voorzien van semi nokkenastandwielstelsel, titanium drijfstangen, zuigers uit gesmeed aluminium en dezelfde boring x slag.

Honda CBR1000RR-R Fireblade met hoogwaardige aerodynamica uitgelicht

Gemaakt om rondetijden te snoeien

We gebruikten feedback van onze HRC-racepiloten om het HSTC te verbeteren. Het werkt nu soepeler, reageert beter op jouw input en is afgesteld om het extra pit in het lage en het middengebied optimaal aan te wenden. De gereduceerde ingaande veerspanning van het Throttle By Wire (TBW) zorgt daarbij voor een nog meer lineaire bediening van het gashendel. Dat zorgt er allemaal voor dat je sneller elke bocht verlaat. Via het 5 inch TFT-scherm stel je motorvermogen, motorrem en wheeliecontrole in naar jouw persoonlijke voorkeur. Drie rijmodi bieden daarbij variërende standaardinstellingen.

Honda CBR1000RR-R Fireblade met hoogwaardige aerodynamica uitgelicht

Voor de perfecte wegligging

Een uniek motorblok vraag om een uniek chassis. De combinatie van de stijfheidsbalans van het aluminium diamantframe en swingarm, de gewichtsverdeling en de stuurgeometrie zorgt voor een nauwkeurige wegligging, optimale bandengrip en perfecte feedback en gevoel. Dankzij de volledig instelbare Showa UPSD 43 mm Big Piston Fork voorvorkpoten en Pro-Link Balance Free Rear Cushion Lite (BFRC-lite) schokbreker geniet je van een uiterst flexibele opstelling van circuit naar circuit. En nog krachtigere remmen dankzij de verbeterde Nissin radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen.

ONTDEK JOUW SNELHEIDSDRANG

Een motorfiets geboren om te presteren. Kijk even goed rond.
Sleep om te draaien Sleep om te draaien
Zoom Zoom
Rotate Rotate
Knijp om te zoomen Knijp om te zoomen
Kies jouw kleur

    DE SENSATIE VAN DE JACHT

    Drijf onze MotoGP-motortechnologie naar de rode zone met de viercilinder-in-lijn en laat de Akrapovic einddemper schreeuwen.

    Honda CBR1000RR-R Fireblade with four-cylinder form
    Honda CBR1000RR-R Fireblade with four-cylinder form
    Scrollen

    TWEE ERG VERSCHILLENDE FIREBLADES

    Kies jouw ultieme wapen.

    Honda CBR1000RR-R SP Fireblade
    Honda CBR1000RR-R Fireblade

    CBR1000RR-R Fireblade

    CBR1000RR-R Fireblade SP

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    Ontwerp eigenhandig je favoriete Honda via de Honda Motorcycles Europe app. Het is doodeenvoudig. Kies de gewenste motor en kies een kleur. Bekijk dan hoe je ontwerp er uitziet in je eigen garage dankzij de AR-functie. Een catalogus met accessoires is geïntegreerd in de app zodat je de onderdelen kan toevoegen die je wil. En ook het Honda Motorcycles Europe YouTube-kanaal, met daarop een fraaie videogallerij, maakt nu deel uit van de app.