Close
Sluiten

Honda CBR1000RR Fireblade

Tijd voor volledige controle

TIJD VOOR ACTIE

Scrollen

Honda CBR1000RR-logo.

Til het rijden naar een hoger niveau.

Onder het oppervlak van de gefinetunede Fireblade vind je een unieke verzameling hoogwaardige onderdelen en superieure technologie van Honda.

Bepalende kenmerken

Een sportmotor die is gebouwd voor de weg, het circuit en dagelijks gebruik.

De CBR1000RR Fireblade heeft een lager gewicht, een hoger vermogen en geavanceerde elektronica. En dankzij de ultramoderne software levert dit pakket voortreffelijke, adrenalineverhogende prestaties, waar je ook rijdt.

 

 

CBR1000RR Fireblade driekwart achter-/linkeraanzicht in een scherpe bocht

Een motorfiets voor de rijder

Volledig uitgerust voor de openbare weg en het circuit.

De Fireblade maakt je heer en meester van de geweldige viercilinderkracht en het behendige frame met drie vooraf ingestelde instellingen in het Riding Mode Select System (RMSS) en twee zelf te definiëren USER-modi. Hiermee beheer je de balans tussen de Honda Selectable Torque Control (HSTC), de Selectable Engine Brake (SEB) en de afzonderlijke Wheelie Control. Intuïtief in gebruik en volledig aanpasbaar aan je rijvoorkeuren – van gemoedelijk tot adrenalineverhogend snel.

 

CBR1000RR Fireblade ingezoomd op de uitlaat
CBR1000RR Fireblade ingezoomd op de koplampen
CBR1000RR Fireblade rechterzijde
CBR1000RR Fireblade ingezoomd op het voorwiel

Erg krachtig

Dit zijn drie Blades, een indrukwekkend trio.

Zijaanzicht van Honda CBR1000RR. CBR1000RR Fireblade Uitgerust met Selectable Torque Control (met ingebouwde Wheelie en Rear Lift Control), Selectable Engine Brake, New ABS-remmen, een optionele Quickshifter met Downshift Assist, Riding Mode Select System, Power Selector en volledig instelbare Showa-ophanging.
Zijaanzicht Honda CBR1000RR Fireblade SP. CBR1000RR Fireblade SP Uitgerust met een Semi Actieve Öhlins Step motor-type Electronic Control Ophanging, plus Honda Selectable Torque Control, Wheelie Control, Rear Lift Control, Selectable Engine Brake, nieuw ABS, Quickshifter (met Downshift Assist), Riding Mode Select System en Power Selector. De technologie die is afgeleid van de RC213V-S MotoGP-motor, tilt de rij-ervaring naar een nog hoger niveau.
Zijaanzicht Honda CBR1000RR Fireblade SP2. CBR1000RR Fireblade SP2 De CBR1000RR Fireblade SP2 is een gehomologeerde special die klaar is voor wedstrijdgebruik met Marchesini-wielen. Het motorblok beschikt over een verbeterde cilinderkop: kleppen, verbrandingskamers en zuigers, en er zijn Racing-kits beschikbaar.

Ontdek de SP en SP2

LICHTER, SCHERPER EN SNELLER

We hebben de Fireblade op alle mogelijke manieren verbeterd.

CBR1000RR Fireblade in een scherpe bocht

Tijdens het racen blinkt het gestroomlijnde, compacte bodywork en de perfecte aerodynamica van de Fireblade pas echt uit. De Fireblade verslindt rechte stukken en maakt met alle plezier snelle, scherpe bochten.

De motor

Piekvermogen van 141 kW bij 13.000 tpm. Maximumkoppel van 114 Nm bij 11.000 tpm. De zorgvuldig afgestelde 999-cc DOHC-viercilindermotor heeft een enorm vermogen dat ook nog eens maximaal bruikbaar is. De assist/slipper-koppeling vergemakkelijkt het doorschakelen en behoudt de regie door snel terug te schakelen en hard te remmen. Daarnaast zorgen de magnesium motorbescherming en de 4-2-1-uitlaat met titanium uitlaatdemper voor een lager gewicht, wat de massacentralisatie ten goede komt.

Het frame

De Fireblade zet je ertoe aan om harder, dieper en sneller te gaan. De uitgebalanceerde verhouding tussen het vermogen en het gewicht is het geheim achter de spectaculaire prestaties: een hoger vermogen en een lager gewicht. De nieuwe Fireblade is maar liefst 15 kg lichter dan het vorige model. Sturen verliep nog nooit zo gesmeerd! En omdat we weten dat ook het gevoel van belang is, heeft het dubbele balkenframe van aluminium naast een holle structuur ook een stijfheidsbalans die perfect is afgestemd op de volledig verstelbare Big Piston Fork (BPF) van 43 mm en de achterschokdempers van Showa.

 

CBR1000RR Fireblade driekwart voor-/rechteraanzicht

Elk gedeelte van de hybride structuur van de aluminium Unit Pro-Link-achterswingarm is zorgvuldig samengesteld om gewicht te besparen, maar ook om transversale stijfheid met een hogere torsiestijfheid te behouden.