Close
Sluiten

Honda X-ADV Technologie

Breid je routeplan uit

Het avontuur wacht bij de volgende afslag

Nu inclusief

G-schakelaar

voor off road gebruik

Scrollen

Logo Honda X-ADV.

Een nieuwe generatie

Deze motorfiets draait om meer dan uiterlijk. Hij is ontworpen in een pure off road stijl en creëert een compleet nieuwe en eigenzinnige klasse.

Sterk gebouwd

Een totaal andere motorfiets.

De X-ADV is gebouwd rond een sterk stalen buizenframe voor strakke stuureigenschappen op elke ondergrond. Het ontwerp biedt ook een handige en ruime opbergruimte van 21 liter onder het zadel.

Lange reizen

De 41 mm upside-down vork biedt instelbare veervoorspanning en uitgaande demping in combinatie met 153 mm veerweg, terwijl de qua veervoorspanning instelbare Pro-Link,150 mm veerweg biedt. Gekoppeld aan een grondspeling van 162 mm, betekent dit dat de X-ADV veel meer aankan dan een rustig off road ritje.

Stopvermogen

Remmen op de X-ADV doe je met ABS-ondersteuning, goed voor meer vertrouwen op minder perfecte wegen of in natte omstandigheden. Het biedt een doseerbaar maar krachtige remwerking via de radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen en dubbele remschijven. De rempomp achteraan bedient 2 zuigers.

Zij-aanzicht van driekwart achteraanzicht van de Honda X-ADV.

Pro-Link achterophanging - via een stevige swingarm - biedt een hoge mate van comfort op ruwe ondergrond, gecombineerd met duurzaamheid.

Zij-aanzicht Honda X-ADV met rijder.

De voorvork is volledig instelbaar zodat je over elk soort terrein soepel kunt rijden.

Het is jouw beurt

Met een balhoofdshoek van 27° en een naloop van 104 mm biedt de X-ADV een natuurlijk aanvoelende balans en een uitstekende rechtdoor stabiliteit. Met een stuuruitslag van 39° en een draaicirkel van amper 2,8 meter is de X-ADV uiterst wendbaar.

Een gunstige evolutie

De X-ADV met Dual Clutch Transmission.

Twee koppelingen worden onafhankelijk bediend door een eigen elektro-hydraulisch circuit. Als een versnelling gekozen wordt, schakelt het over van de ene koppeling naar de andere. Het is snel en naadloos en vermijdt het schokken zowel bij op- als bij afschakelen. Selecteer je modus en geniet van de rit.

Vermogen binnen handbereik

Een motor die er tegenaan wil.

Driekwart achteraanzicht van Honda X-ADV met rijder.

De oplopende uitlaat genereert een sterk pulserend geluid. Hij is slank en goed geïntegreerd in het kuipwerk waardoor er ruim voldoende grondspeling is.

Het 745 cc vloeistofgekoeld SOHC twin motorblok met 8 kleppen produceert veel koppel onderin en in het middengebied met een piek van 68 Nm bij 4.750 tpm. Het motorblok met grote slag levert een indrukwekkende acceleratie vanaf de laagste omwentelingssnelheden en is in staat om heel wat andere motorfietsen achter zich te laten bij een verkeerslicht.

Verfijnde prestaties

Een dubbele balansas op de krukas vermijdt trillingen als het motorblok hoger in de toeren gaat. Daarbij blijf het diepe uitlaatgeluid ten gevolge van de 270° ontstekingsvolgorde behouden. Een uniek en bevredigend geluid.

Extra zuinig

Een enkelvoudig 36 mm gasklephuis en PGM-FI leveren de juiste mengeling van brandstof en zuurstof aan het motorblok dat voldoet aan EURO4 normen. Met een autonomie van ongeveer 300 km kun je flinke ritten maken met de inhoud van de 13,1 liter grote brandstoftank.

Achteraanzicht van Honda X-ADV met rijder.
Driekwart vooraanzicht Honda X-ADV met rijder.

Een berg koppel zodat je snel weg bent bij het verkeerslicht en een vlotte vermogensafgifte voor goede prestaties op open wegen. Dit is meer motorfiets dan je zou verwachten en wanneer je ermee rijdt, zul je dat onmiddellijk zelf voelen. Dus waarom geen testrit boeken en het zelf ervaren?