Informatie over dode hoek
Radartechnologie detecteert automatisch voertuigen in de dode hoek van de bestuurder en waarschuwt de bestuurder via een waarschuwingssymbool in de buitenspiegel.
De nieuwe CR-V is ontworpen voor optimaal rijcomfort, met aanzienlijk minder lawaai en trillingen, voor een sportieve, aangename rijervaring tijdens elke rit.
Het lichtere, stevigere chassis, in combinatie met de gloednieuwe wielophanging en de nieuwste technologie van Honda voor aandrijving op alle wielen – 'Real Time AWD met Intelligent Control System™' – garanderen dat de CR-V beter presteert op elk terrein.
Real Time AWD controleert de aandrijving constant en past deze aan wanneer de banden weinig grip hebben, voor meer responsieve prestaties, zoals op een steile helling.
Onze responsieve, zuinige VTEC TURBO-motor, met 173 pk of 193 pk, bestaat grotendeels uit lichte componenten en helpt, in combinatie met innovatieve technologieën voor minder wrijving, het brandstofverbruik te optimaliseren.
Het systeem controleert de aandrijving naar de wielen en biedt u subtiele en stabiele stuurassistentie in de bochten, bij lage en hoge snelheden.
Onze nieuwe CVT automatische transmissie produceert een direct en verbonden gevoel wanneer u gas geeft. Deze transmissie is voorzien van de functie vroeg terugschakelen tijdens het remmen, die vertraging herkent en remt op de motor wanneer u bergaf rijdt. Deze unieke functie van Honda houdt het motortoerental daarentegen hoog wanneer u even moet vertragen en dan weer snel optrekken, zoals bij het inhalen.
De nieuwe CR-V is gebouwd op een chassis dat het perfecte evenwicht biedt tussen een aangename rijervaring en superieur rijcomfort.
Het nieuwe chassis biedt niet alleen uitzonderlijke prestaties, maar brengt ons concept van 'veiligheid bij botsingen in elke richting' met zich mee. Het is een uniek carrosserieontwerp, waarbij structurele elementen gecombineerd worden om de energie van de botsing gelijkmatiger te verdelen.
Bij een frontale botsing wordt de motor naar achteren en omlaag gestuwd, zodat de kans klein is dat deze zou binnendringen in de cabine. Deze 'technologie voor impactreductie' maakt deel uit van de intelligente veiligheidssystemen.
De CR-V waarschuwt u als andere weggebruikers te dichtbij komen, alsof u een zesde zintuig zou hebben.
Bij een dreigende aanrijding met een voertuig of een voetganger waarschuwt dit systeem voor het gevaar en verlaagt het de snelheid om de ernst van een aanrijding te beperken.
Als de auto van zijn rijstrook afwijkt zonder richting aan te geven, wordt u hoorbaar en zichtbaar gewaarschuwd, zodat u zich bewust wordt van de situatie.
Een op de voorruit bevestigde camera neemt waar of de auto van de weg dreigt te geraken en maakt gebruik van elektronische stuurbekrachtiging om subtiele correcties toe te passen om uw auto op de weg te houden. In bepaalde omstandigheden kan het systeem ook remdruk uitoefenen.
Dit systeem helpt u in het midden van uw rijstrook te blijven, voor een minder stresserende rijervaring, door de noodzaak van stuurcorrecties en rij-inspanningen op de snelweg te beperken.
Het systeem voor verkeersbordherkenning herkent verkeersborden en geeft deze informatie weer op het scherm van de boordcomputer. Er kunnen twee verkeersborden tegelijkertijd worden weergegeven.
Combineert op slimme wijze de bestaande instelbare snelheidsbegrenzer met verkeersbordherkenning om de topsnelheid automatisch af te stemmen op de maximaal toegestane snelheid die de verkeersbordherkenning waarneemt.
Dit systeem detecteert wanneer een voertuig op een aangrenzende rijstrook voor u zal invoegen en past de snelheid van uw CR-V op voorhand aan. Het helpt u ook de afstand tussen u en de auto voor u te handhaven, zodat u uw snelheid niet hoeft aan te passen.
Met deze functie behoudt u een ingestelde rijsnelheid en volgafstand ten opzichte van uw voorligger. Als het gedetecteerde voertuig tot stilstand komt, brengt het systeem uw CR-V tot stilstand zonder dat u het rempedaal hoeft te bedienen. U hoeft alleen maar het gaspedaal in te drukken om opnieuw normaal te gaan rijden. (alleen bij modellen met CVT)