Honda hybride technologie

De kracht van hybride

Scrollen

Honda productlogo.

Een formule voor de toekomst.

De hybride auto's van Honda leveren responsieve prestaties, een laag verbruik en veel lagere emissiewaarden.

Een blauwdruk voor een groenere toekomst

Honda hybride auto's

Gelijke tred houden met de steeds strengere eisen om te voldoen aan lagere emissienormen voor hedendaagse rij-ervaringen is van groot belang voor de huidige milieubewuste wereld, maar ook voor die van de toekomst.

Nieuwe voorschriften hebben autorijden al duurder gemaakt en dat zullen ze in de toekomst ook blijven doen. De tijd is dan ook rijp voor hybride energie en de populariteit ervan zal alleen maar toenemen. Hybride auto's hebben immers een aanzienlijk hoger brandstofrendement en een lagere CO₂-uitstoot dan voertuigen met traditionele brandstoffen. Het is eigenlijk heel eenvoudig: hybride auto's zijn niet meer weg te denken en leveren uiteindelijk geweldige besparingen op.

Hybride auto's van Honda

Wij gaan door met het ontwikkelen van hybride auto's met het doel een samenleving te realiseren die vrij is voor kooldioxide.

Onze deskundigheid in het ontwikkelen van hybride auto's in de loop van de jaren is gebaseerd op creativiteit, innovatie en voortdurende verbetering. In 1999 lanceerden we met de Insight eerst de hybride aandrijvingstechnologie. Sindsdien hebben we aanzienlijke verbeteringen gerealiseerd door deze technologieën verder te ontwikkelen om ons assortiment hybride auto's uit te breiden.

Sporthybride SH-AWD

Dit is onze vierwielaandrijving van de volgende generatie, waarin het voertuig een benzinemotor heeft die samenwerkt met een grote elektromotor voorin en twee elektromotoren achterin. Deze bijzondere hybride aandrijving draagt bij aan de prestaties in bochten en bij remmen, en is bovendien zeer brandstofzuinig. We noemen het ook niet voor niets Super Handling – All-Wheel Drive.

Honda hybride prestaties i-MMD

Een zeer responsieve en super soepele rijervaring dankzij een zelfdenkend systeem.

Vooraanzicht van hybride Honda NSX, geparkeerd in een garage.

De fantastische NSX. Onze superhybride met Super Handling All-Wheel-Drive. Die maakt gebruik van de onmiddellijke koppelrespons die afkomstig is van de drie elektrische motorunits van het systeem. In combinatie met de V6-benzinemotor zorgt dat voor verbluffende prestaties en besturing.

Vooraanzicht van Honda CR-V, rijdend in de bergen.

De Honda CR-V. De meest populaire SUV ter wereld zal na zijn introductie in Europa zeker nog populairder worden.

We noemen het de intelligente Multi-Mode Drive. Die schakelt tussen drie modi afhankelijk van de rijomstandigheden en van het soort weg waar u op dat moment op rijdt.

Dubbel vermogen

Eenvoudig gezegd: onze geavanceerde hybride auto's combineren de voordelen van benzinemotoren met die van elektromotoren. Ze zijn ontworpen om u veel te laten besparen door een brandstofzuinige benzinemotor te koppelen aan de kracht van elektromotoren. Ze werken harmonisch en naadloos samen om een soepel vermogen en een responsieve versnelling te bieden als u die nodig hebt.

Onze nieuwe hybride SUV

De fonkelnieuwe Honda CR-V hybride.

Op basis van het i-MMD-systeem met twee motoren hebben we onze eerste reguliere hybride SUV geproduceerd. Die gaat in Europa verkocht worden als volledig vernieuwde Honda CR-V. Deze nieuwe CR-V, gebouwd rond een 2,0 liter benzinemotor met Atkinson-cyclus en onze unieke hybride aandrijving, staat alom bekend om zijn topkwaliteit, veelzijdigheid en toonaangevende binnenruimte. Hij is er helemaal klaar voor om u met veel minder kosten een heel stuk verder te brengen, naar nieuwe horizonten en wat daar achter ligt.

Zijaanzicht van Honda CR-V hybride auto.

Rijkracht

Honda hybride prestaties.

Vooraanzicht van de Direct Drive motoreenheden van de NSX.

De Direct Drive motoreenheden van de NSX maken deel uit van de technologisch meest geavanceerde motor die we ooit hebben gebouwd voor een wegvoertuig.

De Honda i-MMD hybride aandrijving levert een sterke, onmiddellijke respons via twee elektromotoren; dat garandeert een opwindende rijervaring. Maar het draait niet alleen om dat elektronische koppel, want onze hybride voertuigen bieden u het beste van twee werelden. Dit type intelligente aandrijvingstechnologie schakelt op de meest efficiënte manier automatisch en naadloos tussen elektrische energie bij lagere snelheden en benzinevermogen bij hogere snelheden.

Soepel en rustig

De ervaring van het rijden met een Honda hybride is absoluut uniek. Niets is vergelijkbaar met het kalme en serene gevoel tijdens rustig optrekken in de elektrische modus. En als dan de benzinemotor ingrijpt, verloopt de overgang zo rustig en soepel dat u zich zult afvragen of de motor wel gestart is.

Geen stopcontact nodig

Een geweldig voordeel van deze hybride is dat u nooit hoeft te zoeken naar een oplaadstation en dat u thuis geen speciaal stopcontact hoeft te installeren. Tijdens het rijden laadt de motor voortdurend de accu's op. U hoeft dus alleen maar benzine tanken, zoals bij een normale auto. Zo eenvoudig is het.

Meer voor minder

Een hybride verlaagt uw brandstofkosten en bespaart u dus geld. Een lager brandstofverbruik betekent ook minder uitstoot; veel beter voor uw portemonnee en het milieu.

Gemoedsrust

Vijf jaar lang, of 100.000 km ver, afhankelijk van wat het eerste komt, hoeft u zich geen zorgen te maken. Het accupakket van de Honda i-MMD is namelijk volledig gedekt door een uitgebreide en veelomvattende garantie. Wij laten u nooit in de steek.

Slimme hybride

Een zelfdenkend systeem.

Close-up zijaanzicht van het intelligente Multi-Mode Drive-systeem.

Het i-MMD-systeem (intelligent Multi Mode Drive) bepaalt hoe het benzinevermogen en de elektrische energie op de meest efficiënte manier worden gebruikt. De bestuurder hoeft dus nooit te schakelen tussen de drie rijmodi elektrische aandrijving, hybride aandrijving en motoraandrijving.

Hoe werkt hybride bij elektrische aandrijving?

Bij elektrische aandrijving krijgt de aandrijfmotor zijn energie alleen van de accu's. Dit levert een superstille, emissievrije rijervaring op.

Hoe werkt de hybride aandrijving?

Bij hybride aandrijving levert de benzinemotor vermogen aan de elektrische generator die op zijn beurt vermogen levert aan de elektrische aandrijfmotor. Al het overtollige vermogen van de benzinemotor wordt naar de generator teruggeleid voor het opladen van de accu's.

Hoe werkt hybride bij motoraandrijving?

Bij motoraandrijving worden de wielen aangedreven door de benzinemotor. Er is een 'on-demand boost' met piekvermogen beschikbaar via de elektromotor als u bijvoorbeeld snel moet inhalen.

Honda hybride aandrijvingsmodi in werking

In de meeste stedelijke rijomstandigheden schakelt het voertuig tussen de hybride aandrijving en de elektrische aandrijving omdat dit het hoogste rendement oplevert.

Honda Hybrid drive modes video.

Veelgestelde vragen over de Honda hybride

Wat is hybride technologie en hoe werkt die?

Close-up van Honda hybride logo.

Dat is natuurlijk heel wat informatie om in één keer te verwerken. Daarom proberen we die te verdelen in kleinere brokken (vragen die u zou kunnen hebben) om u een beter inzicht te geven in de werking van de Honda hybride technologie.

Wat gebeurt er als ik de auto start?

Zodra de auto wordt gestart, drijft de benzinemotor de elektromotor aan die dan functioneert als een generator. Deze zet energie van de motor om in elektriciteit die vervolgens wordt opgeslagen in de accu.

Hoe en wanneer gebruikt de auto alleen elektrische energie?

Bij wegrijden uit stilstand en langzaam en achteruit rijden gebruikt de elektromotor elektriciteit van de accu voor het aandrijven van de auto. U kunt 's morgens vroeg dus stilletjes uw huis verlaten zonder de buren te wekken. Als de accu moet worden opgeladen, start de motor en zet de generator motorenergie om in elektriciteit die wordt opgeslagen in de accu.

Hoe en wanneer gebruikt de auto alleen energie van de benzinemotor?

De benzinemotor werkt het efficiëntst bij kruissnelheden en werkt dan helemaal zelfstandig. Hij drijft de auto aan en levert tegelijk energie om de accu op te laden voor later gebruik.

Heb ik een stopcontact nodig?

Een Honda hybride hoeft nooit te worden opgeladen. Om de accu's voortdurend opgeladen te houden, maakt hij gebruik van de overtollige energie van de benzinemotor en van energie die wordt teruggewonnen bij remmen. Zolang de motor draait, wordt elektriciteit opgewekt en opgeslagen in de accu.

Wat gebeurt er als ik snel moet inhalen?

Voor een krachtige versnelling of als er extra vermogen nodig is, worden de benzinemotor en de elektromotor samen gebruikt om het voertuig voort te bewegen. Als het gaspedaal wordt ingedrukt, krijgt de auto extra vermogen van de accu om de elektromotor te voeden voor dat beetje extra spirit!

Wat is regeneratief remvermogen?

Bij regeneratief remmen wordt remenergie die anders verloren zou gaan omgezet in elektriciteit en opgeslagen in de accu. Bij deze vorm van remmen wordt de elektrische motor omgekeerd: in plaats van elektriciteit te gebruiken om de wielen te laten draaien, drijven de roterende wielen de motor aan om elektriciteit op te wekken.