Zijaanzicht van 7-serie.

7-serie

De sneeuwfrees blootgelegd

Robuust van buiten – betrouwbaar van binnen.

Deze sneeuwfrezen zijn de beste ter wereld. Gebouwd en gemonteerd door Honda, zorgen hun unieke functies en innovaties - klein en groot - ervoor dat sneeuwruimen na zware sneeuwval eerder een beloning is dan een verplichte klus.

Driekwart vooraanzicht, met zicht op rechterkant van 7-serie.

Alles sneeuwvrij

Bij Honda gaan we continu met alles wat we doen de uitdaging aan – vooral als het gaat om de technologie van onze sneeuwfrezen.

Neem bijvoorbeeld de vijzel, pal vooraan, die tonnen sneeuw ruimt. We hebben deze zo ontworpen dat hij efficiënt en snel werkt – en ook door ijs breekt, en deze verpulvert tot kleine stukjes.

De weg vrijmaken

Als de vijzel zijn werk gedaan heeft, gaan de sneeuw- en ijsdeeltjes de tweede fase in, waarbij de krachtige blazer ze met volle kracht uit de pijp blaast. Deze blaast ze 15 meter ver bij sneeuwdieptes tot 55 cm. Uw grond is in een mum van tijd weer helemaal schoon.

De kracht van twee

In de eerste fase worden sneeuw en ijs opgeschept, in de tweede fase worden ze zo ver mogelijk weggeblazen.

Illustratie van 7-serie, met focus op vijzel.
7-serie in gebruik door model, berglocatie.

U bepaalt waar de sneeuw naartoe gaat

De elektronisch bediende pijp is enorm handig. De joystick biedt u nauwkeurige controle, zodat u de sneeuw in verschillende richtingen kunt uitwerpen tijdens het rijden.

Illustratie met focus op joystick en rotatieverstelling.

Gebruik de joystick om de pijp op en neer te bewegen (tussen A en C) of te roteren (tussen B en D).

Met een hendel omhoog

Als er een dik pak sneeuw ligt en het werk zwaar is, kunt u het uzelf een stuk makkelijker maken door de hoogte van de vijzel te verstellen.

Illustratie die hoogteverstelling toont.

Als de vijzel op het laagste punt zit (1), kan hij makkelijk paden vrijmaken tot dicht op de bodem. Als u de vijzel verhoogt (2), presteert de sneeuwfrees beter op ongelijkmatige ondergrond en in diepere sneeuwlagen. Keer terug naar de lage positie (3) als de omstandigheden weer beter worden.

Deze hendel waarmee u de vijzel in hoogte kunt verstellen, is uniek voor Honda sneeuwfrezen met rupsbanden. De laagste posities stellen u in staat om paden tot dicht op de grond schoon te maken. Een verhoogde vijzel is ideaal voor ongelijkmatig terrein met een diepere laag sneeuw.

Blijf doorgaan

Wanneer het zwaar wordt, gaat een Honda gewoon door. Als uw sneeuwfrees iets te veel sneeuw te verwerken krijgt, verhoogt u de in hoogte variabele vijzel eenvoudig weer; hij blijft sneeuw fijnmalen en wegblazen, zelfs als u een hoge sneeuwbank tegenkomt. Een Honda is niet te stoppen.

 

 

Zijaanzicht van sneeuwblazer, in gebruik door model.
Close-up van hendel voor hoogteverstelling.

De hendel om de hoogte te verstellen is binnen handbereik en bevindt zich net onder de handgreep.

Vermogen is niets zonder betrouwbaarheid

Al beschikt u over alle kracht in de wereld om heel veel sneeuw te ruimen, als de motor niet wil starten hebt u toch een probleem.

Koude lucht wordt verwarmd door het uitlaatsysteem van de motor (1) en circuleert vervolgens rondom de carburateur (2). Dat zorgt voor veel betere prestaties bij temperaturen onder nul en voorkomt dat de carburateur bevriest.

Honda's hoogwaardige GX200 Pro-Spec motor is specifiek ontworpen om te kunnen starten bij temperaturen onder nul, tot maar liefst min 25 ºC – dat is behoorlijk frisjes! Zowel met elektrische start als met repeteerstarter levert hij een uitzonderlijk vermogen en koppel, om zich een weg te banen door de zwaarste sneeuw. Een dikke sneeuwlaag maakt geen schijn van kans.

Verwarming onder nul

Ja, zoiets bestaat echt. De Honda sneeuwfrees houdt de carburateur warm door de warmte afkomstig van het uitlaatsysteem van de motor te recyclen. Hierdoor profiteert u van superbetrouwbare prestaties en een soepelere loop en – het allerbelangrijkst – wordt bevriezing van de carburateur voorkomen. Wat ook voorkomt dat u verhit en gefrustreerd raakt.

Driekwart achteraanzicht, met zicht op linkerkant van 7-serie.

Kracht in de hand

Dankzij de verbeterde bedieningsvormgeving is het heel makkelijk om de rijsnelheid aan te passen.

Duw hem naar voren om vooruit te gaan, en trek hem naar achteren om achteruit te gaan. Zo simpel is het. De nieuwe snelheidshendel is centraal geplaatst zodat u makkelijk kunt schakelen tussen vooruit en achteruit - zelfs met handschoenen aan.

Zelf het tempo bepalen

Door de hydrostatische aandrijving van Honda kunt u zelf de snelheid bepalen en deze aanpassen als de omstandigheden veranderen. U bepaalt het tempo en uw Honda sneeuwfrees doet het werk. Geen versnellingen betekent dat u niet hoeft te schakelen en dus optimaal profiteert van de variabele snelheid en controle.

Close-up van enkele hendel.

Goede grip

Maak een keuze uit de nieuwe en verbeterde wielen of rupsbanden voor uw sneeuwfrees uit de 7-serie.

Close-up van rupsbanden.

Rupsbanden bieden superieure grip in open gebieden en op hellingen.

Onze sneeuwfrezen uit de 7-serie met wielen bieden u veel grip en wendbaarheid. Het speciaal geselecteerde profiel maakt ze het beste geschikt voor krappe ruimten met obstakels.

Op het spoor

Voor nog meer grip kunt u een sneeuwfrees met rupsbanden overwegen. Deze zijn gemaakt van plooibaar rubber dat geschikt is voor lage temperaturen, met een profiel dat veel grip biedt. Dat betekent geen glij- of slippartijen, maar een geweldige controle – zelfs op steile opritten en trappen.

Welke u ook kiest, ze zijn beide groter in 2015 en voorzien van een dieper profiel en hogere bodemvrijheid – voor een solide grip en betrouwbare bediening.

Close-up van wiel van de 7-serie.

Onze wielen bieden geweldige grip en wendbaarheid op vlakkere terreinen.

7-serie in gebruik door model op het dak.

Honda sneeuwfrezen hebben grip waarop u kunt rekenen. Ook tijdens het schoonmaken van besneeuwde daken.

Uw eigen draai

De 7-serie is heel licht en makkelijk te bedienen en standaard voorzien van stuurkoppelingen.

sneeuwfrees in gebruik voor huisje

De rupsbanden en wielen bieden geweldige stabiliteit in hoge en gladde sneeuw. Ze worden afzonderlijk aangestuurd door twee accu-aangedreven elektrische motoren, die apart worden bediend via een hendel op elke handgreep.

In de greep

De elektrische motoren sturen Honda's unieke aandrijfkoppeling aan, zodat u de draaicirkel kunt bepalen door de hendels in te drukken of los te laten – zo makkelijk is het. Laat de 7-serie ruime bochten maken op grotere stukken, en scherpe bochten in een beperkte ruimte.

sneeuwfreeskoppelingen

Beweeg de 7-serie door middel van de stuurkoppelingen – van een volledige omkeer (A), een middelgrote draaicirkel (B) tot een ruime bocht (C).