Scrollen

RCV Sports Kit: Ontdek meer

Onderdelen gerelateerd aan de power unit

Close-up van RC213V-S

ECU - Het installeren van de ECU levert meer vermogen op, wat nodig is voor circuitrijden. Het installeren van de Sports Kit veroorzaakt een verandering in het normale en omgekeerde schakelpatroon, de belastingsinstelling van de Quick Shifter van het Load Cell-type, het aantal tanden op het tandwiel, de buitendiameter van de band en de controle van de Start-modus. Bij stilstand zal het gelijktijdig indrukken van de Start-knop en Select-knop de Start Mode Control activeren, waardoor het toerental beperkt wordt tot een op voorhand ingesteld niveau. (6000-12.000 tpm). De rijder kan dan het gas volledig opendraaien en zich uitsluitend concentreren op de bediening van de koppeling bij de start van een race.

Luchtinlaat vooraan - Op de RC213V wordt de lucht via het bovendeel van de kuip naar de motor geleid met een zo hoog mogelijke druk. Dit verbetert de acceleratie en de topsnelheid dankzij de hogere stuwdruk. Op de RC213V-S wordt de koplamp weggenomen en na het verbinden van de luchtinlaten met het bovendeel van de kuip wordt er een luchtkanaal gecreëerd dat vergelijkbare stuwdruk genereert met die van de RC213V.

Demper - De demper op de RC213V-S heeft dezelfde karakteristieken als de RC213V en heeft geen katalysator of variabele klep. Gemaakt van titanium en ongeveer 4,8 kg lichter dan de standaarddemper op de RC213V-S.

AI joint cover set - Als de injectietube voor uitlaatlucht verwijderd wordt voor circuitrijden, wordt de AI joint cover set geïnstalleerd op de plaats van de weggenomen tube. Deze set bestaat uit een plaat en dichting, die verhinderen dat er uitlaatgas lekt en een tube met een plug voor de connectie van de luchtfiltercover.

Bougie - De bougies in de Sports Kit hebben optimale ontstekingskarakteristieken en warmtebereik. Ze zijn gericht op benzine-injectie en de ontstekings-mapping, zodat er hoge toerentallen en een hoger vermogen kunnen worden bereikt na de installatie van de Sports Kit.

RC213V-S op het circuit

Quick Shifter en overbrenging

RC213V-S zijaanzicht

Load Cell-type Quick Shifter - De inputdetectie van de Quick Shifter wordt veranderd van het switch-type voor rijden op de openbare weg naar het Load Cell-type (met druksensor) dat identiek is aan dat van de RC213V.

Dit maakt het mogelijk om de richting van de kracht die uitgeoefend wordt op de schakelas te detecteren wanneer het schakelpedaal bediend wordt. Op die manier worden zowel de normale schakelvolgorde als de omgekeerde schakelvolgorde mogelijk gemaakt. Omdat ook de meting van de omvang van de uitgeoefende kracht mogelijk is, is de instelling van de schakelbelasting instelbaar (in totaal 5 niveaus, met vanuit de standaardpositie keuze uit 2 hogere en 2 lagere niveaus).

Omgekeerd schakelpatroon - Het is mogelijk om hetzelfde shakelpatroon te kiezen als op de RC213V. Veel racemotoren hebben een omgekeerd schakelpatroon in vergelijking met straatmotoren.

Het duwen op het schakelpedaal om op te schakelen zorgt voor minder tijdverlies dan het traditionele opdrukken van het schakelpedaal om naar een hogere versnelling te gaan. Dit schakelpatroon wordt altijd gebruikt in de racerij. De RC213V-S heeft dezelfde schakelklok als de RC213V.

Dataloggerset - Snelheid van de motor, toerentallen van het blok, stand van het gashendel en andere data worden in realtime opgenomen tijdens het rijden en gecombineerd met GPS-data. Dit maakt het mogelijk om tot in detail te bekijken hoe de rijder presteerde tijdens de race.

De data worden opgeslagen op een bijgeleverde USB-stick, verdere analyses kunnen worden uitgevoerd door een verbinding te maken met de computer waarop de analysesoftware geïnstalleerd is.

De informatie wordt afgebeeld in overeenstemming met Honda's unieke design voor het analysescherm. Daardoor kunnen de data met een simpele handeling geanalyseerd worden.

Verbindingsstang voor link achteraan - Op de RC213V-s heeft deze dezelfde structuur als op de RC213V. Deze biedt twee mogelijkheden: het veranderen van de totale lengte van de verbindingsstang met de aanpassingsbouten en het instellen van de hoogte van de motorfiets. Het is mogelijk om de hoogte van de motorfiets aan te passen met ongeveer 30 mm, gebaseerd op de buitendiameter van de band en de voorkeuren van de rijder.

Remblokken vooraan - De remblokken op de RC213V-S hebben zeer hoge μ-waarden en gebruiken een exclusief frictiemateriaal voor het racen. Gemaakt door Brembo S.p.A.

Afstandsbediening voor de remhendel vooraan - Het is mogelijk om indien nodig aanpassingen te maken in vrij spel en aangrijppunt van de remhendel terwijl je op het circuit rijdt. Gemaakt door Brembo S.p.A.

Thermostaat - In vergelijking met de 82° C gericht op gebruik voor de openbare weg is de overslagtemperatuur voor de klep afgesteld op een lagere temperatuur van 62° C.

Tandwielset - Vanwege de hogere draaisnelheden op het circuit worden de 15-, 16-, en 17-tands voortandwielen gekoppeld aan 40-, 41-, 42-, 43-, 44- en 45-tands achtertandwielen, waardoor de verhoudingen kunnen worden aangepast aan het snelheidsbereik op elk circuit en de voorkeuren van de rijder.

Close-up van de zijkant met het voorwiel van de RC213V-S met Marc Márquez

Verdere verbeteringen

Close-up van RC213V-S bij het racen

CFRP-koppelingsbeschermer - Open type van CFRP, net zoals op de RC213V. Dit zorgt voor een lager gewicht en een betere koeling tijdens het rijden op een circuit.

Onderste deel voorkuip - Het onderste deel van de voorkuip van de Sports Kit heeft geen gaten voor claxon of stuurslot, omdat deze geïnstalleerd wordt nadat de claxon en het stuurslot verwijderd zijn.

Zadel en onderrug rubber - De RC213V heeft rubber boven het zadel ter hoogte van de onderrug om de rijder betere steun te geven bij geavanceerde en complexe racetechnieken. De RC213V-S Sports Kit omvat ook een bevestigingskit voor het rubber ter ondersteuning van de onderrug, zodat de rijder helemaal de stijl van de RC213V kan toepassen op een motor die gelijkwaardige prestaties biedt.

Kap voor afvoer onderaan - Volgens de racereglementen heeft de RC213V een kap over de afvoer onderaan de kuip bij zonnig weer. De RC213V-S heeft ook deze structuur.

Bedradingskit - Er is een set met waterdichte kappen voor bescherming van de verbindingen nodig, omdat elektrische en veiligheidsgerelateerde delen zijn verwijderd voor het rijden op een circuit.

Onderhoudssteunen voor- en achteraan - Onderhoudssteunen in roestvrij staal voor het rechtop houden van de motor in stilstand. Exclusief ontworpen voor de RCV213V-S.

Motorcover - Op maat gemaakte motorcover om te verhinderen dat stof en ander vuil de motor binnendringen. Het gebruik van elastisch materiaal zorgt voor een nog betere bescherming van de motor. De cover heeft het RC213V-S logo op de zijkant.

Close-up van het RC213V-S voorwiel