Sluiten

Honda CB1100 RS

Puur en slank

Gevormd door een gouden tijdperk

Scrollen

Productlogo Honda CB1100 RS.

De uitstraling van de originele superbike

Gebouwd voor wie houdt van het karakter en uiterlijk van een klassieke luchtgekoelde vier-in-lijn. Dit is een motorfiets voor echte motorrijders.

Oog voor detail

De vormen van een rauwe racemotor uit de jaren zeventig, met een vleugje caféracer.

De CB1100 RS zal de aandacht trekken vanaf het moment dat je hem start. Het pittige geluid uit de chromen dempers doet denken aan de sound van de CB750, en zal niet onopgemerkt blijven. Deze motor biedt een duidelijke meerwaarde. Het is een straatmotor met opvallende ophanging, zwevende remschijven, een sportieve brandstoftank en slanke richtingaanwijzers. Oogverblindend!

Close-up van koplamp Honda CB1100 RS.
Close-up van brandstoftank Honda CB1100 RS.
Driekwart vooraanzicht Honda CB1100 RS.
Close-up van wiel Honda CB1100 RS.

Caféracer of roadster?

Wat is jouw stijl: een rauwe custom of een pure klassieker?

Zijaanzicht Honda CB1100 RS. CB1100 RS Net als op de seventies superbikes: 43 mm Showa Dual Bending Valve two-piece voorvork en achterschokbrekers met extern reservoir. 17-inch gegoten aluminium velgen met dubbele radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen en zwevende remschijven.
Zijaanzicht Honda CB1100 EX. CB1100 EX De CB1100 EX is afgewerkt tot in het detail, met roestvrijstalen spaakwielen, traditionele knipperlichten en dubbele klokken. Hij heeft een 41 mm Showa Dual Bending Valve voorvork en chromen achterschokbrekers, beide met instelbare veervoorspanning. Het motorblok heeft een assist slipperkoppeling en een hertekend in- en uitlaatsysteem.

Bekijk de CB1100 EX

De gouden standaard

Volledig instelbare voor- en achterophanging door Showa.

Close-up van voorvork CB1100 RS.

Dit is lichter dan een conventionele vork en biedt een zeer lineaire dempingskarakteristiek, afhankelijk van snelheid en met een soepele werking.

Voorvork

De CB1100 RS heeft een hertekende 43 mm Dual Bending Valve vork die een uitstekende controle biedt. Binnenin zit een klepstructuur die de demping aanpast naargelang de omstandigheden. Deze eenvoudige maar innovatieve technologie - een wereldprimeur - biedt superieure prestaties die je normaal van een duurdere vork mag verwachten, maar dan in een lichtere structuur

Achterschokbrekers

De dubbele Showa-achterschokbreker biedt instelbare veervoorspanning en bedient de sterke stalen swingarm. Deze combinatie staat garant voor een uitstekende stabiliteit en een goede feedback van het achterwiel, zelfs met een passagier achterop.

Close-up van achterophanging CB1100 RS.

Authentieke lijnen

Als je het geluid uit de seventies wilt horen: draai het gas open!

Bovenaanzicht Honda CB1100 RS.

Time to remember

In 1969 kondigde het geluid van een luchtgekoelde viercilinder het begin van het superbike-tijdperk aan: de CB750 Four veranderde alles. Het was een belangrijk moment dat onze kijk op motoren en de manier waarop we ermee rijden, voorgoed veranderde. De CB1100 RS is een directe link naar die dagen van vrijheid, een pure caféracer, geboren uit klassiek DNA.

Tijd om te veranderen

We verfijnden en verbeterden het DOHC-motorblok zodat er een beter en meer lineair motorkarakter kwam met 91 Nm pure klassieke kracht. Helemaal afgewerkt in zwart, tot aan de nokkendeksels, staat het motorblok in contrast met een aantal chromen onderdelen die een duidelijke street, custom look hebben.

Close-up van motorblok Honda CB1100 RS.

De golvende uitlaten zijn het kenmerk bij uitstek geworden van een luchtgekoelde vier-in-lijn motorfiets.

Close-up van uitlaat Honda CB1100 RS.

Het 4-2-2 uitlaatsysteem wordt intern gesplitst in twee expansiekamers. Elke demper biedt geperforeerde verbindingspijpen voor een uitlaatgeluid dat herinneringen aan viercilinders uit het verleden oproept.