Sluiten

CB1000R Neo Sports Café

Ruw, radicaal en retro

Maximale attitude

Scrollen

Logo Honda CB1000R.

Harde kern

Een indrukwekkende nieuwe look - we herleidden de CB1000R tot de essentie.

Een nieuwe identiteit voor de straat

Een naked sportmotor die het verschil maakt.

Compact en gespierd. Bij de eerste aanblik valt onmiddellijk het geborstelde metaal op. De traditie van een fel rijdende café-racer wordt meteen duidelijk. Het is een krachtig beest met buitengewone stuureigenschappen en prestaties. Verwelkom de CB1000R, als je durft.

Close-up koplamp Neo Sports Café CB1000R.
Close-up voorwiel Neo Sports Café CB1000R.
Zijaanzicht Neo Sports Café CB1000R.
Close-up zadel Neo Sports Café CB1000R.

Slank en stoer

Naked wordt minimalistisch.

Wij noemen hem de Neo Sports Café Racer; de nieuwe naked-stijl voor de CB1000R. Compleet hertekend met de nadruk op metaal. De CB1000R heeft een individueel en agressief karakter. Met een motorblok en carterdeksels afgewerkt in diep zwart, werpt deze motor een donkere schaduw op de straat. Hij is nadrukkelijk aanwezig als je ermee rijdt -of parkeert.

Driekwart achteraanzicht Honda New Sports Café CB1000R, rijdend in de straat.

Opvallende eigenschappen

Bekijk de indrukwekkende details van de CB1000R van dichtbij. Een unieke mix tussen een sportieve naked en met een café racer stijl die moeilijk te negeren is.

Opvallende eigenschappen

Bekijk de indrukwekkende details van de CB1000R van dichtbij. Een unieke mix tussen een sportieve naked en met een café racer stijl die moeilijk te negeren is.

Jij bepaalt

Je kunt kiezen voor absoluut minimalisme of gaan voor een motorfiets met een beetje extra.

Zijaanzicht Honda New Sports Café CB1000R. Neo Sports Café CB1000R Ontworpen rond een nieuw frame dat gekoppeld wordt aan hoogwaardige Showa-ophanging en ABS-remmen. De voorrem heeft radiaal gemonteerde remklauwen. De 998 cc vier-in-lijn wordt gecontroleerd via Throttle By Wire, 3 rij-modi plus een USER-modus. Hij beschikt ook over een assist/slipper koppeling, Engine Brake, Honda Selectable Torque Control, volledige LED verlichting, en LCD-instrumentenbord.
Zijaanzicht Honda New Sports Café CB1000R+. Neo Sports Café CB1000R+ Dit model heeft alles wat al is genoemd, maar is ook beschikbaar met originele accessoires: verwarmde handvatten, aluminium voorspatbord en hugger covers, mini-windscherm met aluminium onderdelen, cover passagierszadel met aluminium onderdelen, radiatorrooster met CB1000R-logo en quickshifter.

Bekijk de Specificaties

Hij daagt je uit te rijden

Sportieve stuureigenschappen met agressieve uitstraling

Een pittig vier-in-lijn 998 cc blok - met gesmede zuigers met hoge compressie zoals op de CBR1000RR - dat opgehangen is in een nieuwe stalen ruggengraatframe met een enkelzijdige swingarm. Topvermogen van 107Kw @ 10.500 tpm. gekoppeld aan 104 Nm @ 8.250 tpm koppel biedt je een acceleratierush waar en wanneer je die nodig hebt. Het is een opwindende mix van sterke prestaties en controleerbare kracht over de hele lijn.

Driekwart vooraanzicht Honda Neo Sports Café CB1000R, warenhuis op de achtergrond.

Korte versnellingsbakverhoudingen in eerste, tweede en derde, plus een Assist/Slipper koppeling die ervoor zorgt dat op- en afschakelen tussen bochten nog meer fun wordt.

Zijdelings actiebeeld Honda New Sports Café CB1000R rijdend op helling.

Een motorfiets die er anders uitziet, maar ook anders rijdt en aanvoelt dan elke andere motor.

Vermogen binnen handbereik

Vermogensafgifte en rij-modi uitgelegd.

Zijaanzicht rijder op Honda Neo Sports Café CB1000R geparkeerd voor een gebouw.

Door je gepersonaliseerde instelling op te slaan, kan de CB1000R getemd worden voor stedelijk gebruik of de vrije teugel krijgen voor een meer opwindende rit op secundaire wegen.

Throttle By Wire (TBW) werd aan het elektronicapakket toegevoegd voor maximale controle en de best mogelijke prestaties. Het werkt via 3 rij-modi en samen met de Honda Selectable Torque Control (HSTC) vormt dit een combinatie die je zal aansporen om net dat tikkeltje harder, verder en langer te rijden.

Regen

De laagste vermogenskeuze die je kunt selecteren, biedt ook een medium Engine Braking (EB) en hoge HSTC. De lagere niveaus van vermogen en koppel zijn gefocust op de eerste drie versnellingen- die je het meest nodig hebt bij nat weer.

Standaard

Deze modus gebruikt de middelste setting voor vermogen, HSTC en EB. Het vermindert het vermogen in de eerste en tweede versnelling en maakt gebruik van een vermogenscurve die net onder de SPORT-modus ligt. Bij minimale opening van het gas is er een verminderd koppel zodat het blok vlot en stabiel reageert als je op en af het gas gaat. Het laat lichtjes spinnen van het achterwiel toe en zorgt ervoor dat het voorwiel op de grond blijft.

Sport

Als je er echt tegenaan wilt, is er deze modus die het volle vermogen biedt in de zes versnellingen, met het laagste niveau van EB en HSTC. Het is alsof je de teugels viert met maximaal koppel bij elke stand van het gashendel en met zeer weinig input van HSTC.

Gebruik

Een programmeerbare modus die de rijder toelaat om het karakter haarfijn af te stemmen met elementen uit de 3 rij-modi. Kan ook opgeslagen worden voor later gebruik.