Sluiten

CRF250R 2016

Verbeterde prestaties

Vermogen onder je vingertoppen

Motor

249 cc

Vloeistofgekoelde 4-takt

Koppel

27,1 Nm

Precisie op maat

Grondspeling

322 mm

Voorvering

49 mm

Showa omgekeerde voorvork

Scrollen

CRF logo

Racen maakt het product beter

De CRF250R nog beter maken was geen makkelijke klus. Maar daarom racen we – om het product beter te maken. In 2016 zijn de krachtige motor en het perfect afgestelde chassis van de CRF250R voorzien van race-updates rechtstreeks afkomstig van het HRC-raceteam.

Zijaanzicht van CRF450R, witte achtergrond.

Rijbewijs

A2

Wat dit betekent

Beschikbaar in

1

kleur

Prestaties

Voel het verschil.

Het verbeterde vermogen en koppel voor de CRF250R 2016 zorgen voor nog betere prestaties. Bij Honda hebben we de gashendelrespons van de CRF250R aangescherpt, dankzij de gewijzigde PGM-FI Dual Fuel-instellingen en de lichte contraveer. De 249 cc Unicam®-motor met 4 kleppen ademt door de dubbele uitlaat met grote diameters, waardoor je nu nog sneller uit de bocht komt.

Vermogen onder je vingertoppen

Stem de motorprestaties van de CRF250R af op het circuit.

De 3-voudige Engine Mode Select Button (EMSB) van Honda past de motoreigenschappen aan jouw rijomstandigheden aan – volledig bediend via een knop op het stuur. Drie motorinstellingen - Standard, Smooth en Aggressive - leveren verschillende hoeveelheden brandstofinspuiting en ontstekingstijden. Dus nu kies je zelf hoe je het vermogen geleverd wilt hebben.

CRF250R op zijstandaard op heuvel
bovenaanzicht van rijder op CRF250R op het zand

Air play

Een circuit verandert gedurende de dag. De superieure aanpasbaarheid en kwaliteit van Showa zorgen voor optimale prestaties.

Vooraanzicht van rode CRF250M motorfiets.

De Separate Front Function AIR (voorvork) met Triple Air Chamber (SFF-AIR-TAC) voorwielophanging is door SHOWA ontwikkeld voor de CRF250R en maakt het onafgeveerde gewicht 1,3 kg lichter. Dankzij deze nieuwste constructie kan de luchtpoot aan de linkerkant zitten en wordt de gewichtsverdeling links/rechts nog beter, voor een optimale handling. Met slechts 800 g verschil in gewicht tussen links en rechts zorgen de luchtgeveerde vorkpoten van de CRF250R voor een geavanceerd aanpassingsvermogen en lichtgewicht machinebalans. Ze zijn bovendien opvallend gebruiksvriendelijk.

Rijden op maat

De volledig verstelbare rechtervorkpoot controleert de compressie en de uitgaande demping, terwijl de linkervorkpoot lucht comprimeert zonder dempingsstructuur. Dit zorgt voor een gecontroleerde balans, nauwkeurige tracking en supersnelle reacties op hobbels. Drie kamers in de linkerpoot regelen de ‘veer’-karakteristiek: de balanskamer is actief bij lage snelheden, de binnenste kamer is verantwoordelijk voor de slag in het middenbereik en de buitenste cilinderkamer wordt gebruikt bij bijna volledige compressie.

Rijder hellend in de modder op CRF250R
Close-up van voorwiel vanuit lage hoek