Sluiten

VFR800X Crossrunner

Ontvlucht het alledaagse

Maak je los

Maak je los van de stad

Laat de verkeerschaos achter je en ga voor het betere bochtenwerk met de volledig nieuwe VFR800X Crossrunner.

Atletische adventure styling gecombineerd met opwindende V4-prestaties, dat is deze allrounder met attitude.

Crossrunner

Ontvlucht het alledaagse

Scrollen

Nieuwe Crossrunner

Logo van VFR800X Crossrunner.

Ontvlucht het alledaagse

ONTVLUCHT HET ALLEDAAGSE

Maak je los van de stad.

De nieuwe VFR800X Crossrunner geeft je de vrijheid. Hij heeft hetzelfde chassis als de VFR800F, een opgepompte adventure-sportstyling, een krachtigere V4 VTEC-motor en een stijve wielophanging met lange veerweg. Hij is erg praktisch, met full LED-verlichting aan de voor- en achterkant, handvatverwarming met 5 standen en een verstelbare zadelhoogte. Het Honda Selectable Torque Control systeem (HSTC) en Anti-Lock Braking System (ABS) zorgen voor een extra gerust gevoel in veeleisende rijomstandigheden.

Driekwart vooraanzicht van rijder op VFR800X Crossrunner op bergweg

STOERE ELEGANTIE

De gespierde en minimalistische adventure-sportstyling van de VFR800X Crossrunner laat zien wat hij in huis heeft door te pronken met de V4 VTEC-motor en het aluminium twin-beam frame. De verlengde veerwegen – voor en achter – strijken ruw asfalt glad, terwijl de rechte zithouding en het brede stuur voor een vlijmscherpe stuurrespons en wendbare handling zorgen, van stadswijk tot bergpas. Hij kan bovendien ook heel goed lange afstanden aan, waarbij het zadel, dat op een hoogte van 815 of 835 mm kan worden gezet, optimaal comfort biedt.

Driekwart achteraanzicht van rijder op VFR800X Crossrunner op stadsweg 's avonds.

Vloeiende controle

We zijn al jarenlang technologieën aan het ontwikkelen die ervoor zorgen dat je met zo min mogelijk inspanning betoverende rijervaringen hebt. En wij vinden dat een grotere bewustwording van de weg moet leiden tot een betere controle.

Close-up van verlichting van VFR800X Crossrunner.

Honda Selectable Torque Control (HSTC)

Het Honda Selectable Torque Control (HSTC) systeem houdt nauwkeurig de achterwieltractie in de gaten, gebruikmakend van vloeiend motormanagement, om ervoor te zorgen dat de band grip houdt op gladde wegen. Het systeem wordt bediend vanaf het stuur en heeft drie instellingen die zichtbaar zijn op het lcd-instrumentenpaneel.

LED-verlichting

De onderscheidende X-vormige koplamp van de VFR800X Crossrunner bevat een heldere ‘wit licht’ LED-lamp voor een beter zicht en een krachtigere lichtbundel. Dit unieke design zorgt er samen met het LED-achterlicht voor dat er minder stroom van de motor nodig is.

Close-up van rechterkant van achterwiel van VFR800X Crossrunner.

Allround prestaties

De V4 VTEC-motor produceert meer koppel en vermogen, met een karaktervol gevoel en een uniek, opwindend gehuil dat uit zijn 4-2-1-1-uitlaat komt naarmate de toeren hoger worden.

De motor zit in een chassis dat vervolmaakt is in de VFR800F; inclusief de nieuwe 43 mm Honda Multi-Action System (HMAS) telescoopvork, met een veerweg van 131 mm en traploze verstelling van de veervoorspanning. In combinatie met de gasgevulde achterschokdemper zorgt dit voor een woest en capabel stukje adventure-sport gereedschap dat allround functionaliteit verbindt met scherpe prestaties.

Driekwart zijaanzicht van rijder op VFR800X Crossrunner op bergweg.

Maak hem eigen

De VFR800X Crossrunner is klaar voor elk avontuur. Om hem nog beter af te stemmen op je reisdoelen, is er een ruim aanbod Honda accessoires verkrijgbaar. Klaar voor gebruik, op maat gemaakt en met een gegarandeerd perfecte pasvorm en werking. Het gaat om de volgende accessoires: geïntegreerde zijkoffers van 29 liter in bijpassende kleur, topkoffers van 31 en 45 liter, bagagedrager, 12V-aansluiting*, Quickshifter*, LED-mistlampen, kuipbeugel, middenstandaard, hugger* en Akrapovic uitlaat (slip-on titanium demper)*.

*Accessoires worden niet vertoond in de film.