De wereld van Honda

Geïnspireerd door dromen

Onze filosofie is gebaseerd op een fundamentele overtuiging: onze klanten blij maken en hun leven verbeteren. We zullen er altijd naar streven om onze ideeën te ontwikkelen en onze ambities waar te maken, waarbij we het plezier en de opwinding die hieruit voortkomen delen met iedereen in de wereld.

Scrollen

Logo Honda.

De moed om conventies uit te dagen

“Als je een superieur product maakt, zullen mensen het kopen” – Soichiro Honda

Onze fundamentele overtuigingen, beleidslijnen en principes

Onze oprichters, Soichiro Honda en Takeo Fujisawa, ontwikkelden hun droom naar onze Honda-filosofie. Deze is gestoeld op twee kernwaarden: respect voor het individu en iets wat we de drie geneugten (The Three Joys) noemen. Zelfs nu nog wordt onze filosofie gedeeld door al onze partners en in al onze bedrijfsactiviteiten gegoten.

Maar de Honda-visie is meer dan alleen woorden. Onze partners weten dat het bedrijf hen vertrouwt en hen aanmoedigt om uitdagingen aan te gaan zonder bang te zijn om te falen. Iedereen wordt gerespecteerd binnen Honda. Soichiro zou het niet anders willen.

Respect voor het individu

Initiatief, Vertrouwen, Gelijkheid.

Honda is een bedrijf gebaseerd op respect voor elkaar. We weten dat mensen hun eigen ideeën hebben, dus moedigen we partners aan hiernaar te handelen en hiervoor verantwoordelijkheid te nemen. Onze cultuur van wederzijds vertrouwen helpt ons op elkaar te vertrouwen en onderling kennis te delen.

Bovenaanzicht van Honda Jazz met fabrieksmedewerkers.
Asimo en pupillen in Honda's School of Dreams.

De dromers van morgen – ASIMO vermaakt pupillen die aanwezig zijn in Honda's School of Dreams in Swindon.

De drie geneugten

Kopen, Verkopen, Creëren.

Het plezier van kopen

We willen dat onze klanten het gevoel hebben dat ze een verstandige keuze hebben gemaakt en dat ze jarenlang van de trouwe dienst van hun Honda kunnen genieten.

Het plezier van verkopen

Ons aanbod zou onze dealers moeten motiveren. Een dealer kan een product dat geen vertrouwen wekt niet makkelijk verkopen.

Het plezier van creëren

Als onze klanten en dealers tevreden zijn, kunnen onze ontwikkelingsteams trots zijn op hun werk - goed gedaan.

Close-up van Honda Civic 4-deurs met fietsendrager.
Honda Uni Cub in gebruik in een bibliotheek.
Het eerste gezin dat een Honda FCX kocht.
Jamie Lee Curtis en haar Honda Clarity FCX.

De witte overalls

"Goede producten kunnen niet in een smerige fabriek worden gemaakt."

Vooraanzicht van Honda Civic 5-deurs met medewerkers.

Nog steeds dragen al onze monteurs overal ter wereld de witte overalls ter ere van Soichiro's oorspronkelijke idee.

Iedereen op een fabrieksvloer van Honda draagt een witte overall – zelfs de directeur. Op witte kleding is viezigheid goed te zien: als de fabriek zo schoon mogelijk is, zal er geen viezigheid te zien zijn. Dit was Soichiro Honda’s idee in 1952 en we houden ons hier nog steeds aan.

Het werkplezier

In de wereld van Honda willen we dat iedereen plezier heeft in zijn werk, openlijk durft te spreken, ambitie heeft en waarde hecht aan inspanningen. We denken dat dit onze partners helpt om hoogwaardige producten met een goede prijs-kwaliteitsverhouding te produceren. Ons doel? Volledige klanttevredenheid.

Soichiro Honda en enkele fabrieksmedewerkers in witte overalls.

De helder denkende Soichiro Honda vatte al direct in het begin het idee op om witte overalls te dragen als symbool voor een schone werkomgeving.