De wereld van Honda

De Honda's van morgen

Close-up van vooraanzicht van Honda conceptauto op de Motorshow van Tokio.
Close-up van vooraanzicht van Honda conceptauto op de Motorshow van Tokio.
Driekwart vooraanzicht van Honda conceptauto.
Driekwart vooraanzicht van Honda conceptauto.

Het plezier en de opwinding van het delen van onze grootste ambities met iedereen over de hele wereld staat centraal bij alles wat we doen; we houden ervan om dingen te laten gebeuren. Zoals Soichiro Honda eens zei: "We hebben allemaal recht op onze gekke dromen."

Scrollen

Logo Honda.

Een kleinere footprint is een grote prioriteit

Hoe we technologie gebruiken om voor het milieu te zorgen.

Een blauwe lucht voor onze kinderen

Onze wereldwijde milieuslogan is ‘Blue Skies For Our Children’. Deze zin is bekend onder onze ingenieurs die het eerst gebruikten als een interne strijdkreet in de jaren 70 tijdens de ontwikkeling van de CVCC-motor. Deze motor toonde aan wat bereikt kon worden met een originele denkwijze en we gebruiken deze spreuk nog steeds met trots.

Onze CO2-doelen

De ambitieuze doelen die we onszelf hebben gesteld.

We hebben onszelf enkele behoorlijk ambitieuze milieudoelen gesteld. In 2020 moeten Honda-auto's 30 procent minder CO2 uitstoten dan onze auto's in 2001 deden. We zijn bovendien bezig ook andere uitlaatemissies te beperken, zodat iedereen kan blijven genieten van schone lucht in onze steden.

Emissieambitie

Vanaf 2050 hebben we een nog hoger doel. We willen dat ons wereldwijde wagenpark tegen die tijd de helft van de hoeveelheid CO2-uitstoot heeft van onze modellen uit 2001. Dit is een doel voor alle Honda-auto's in gebruik, niet alleen de nieuw verkochte. Dit komt er in werkelijkheid op neer dat Honda-auto's 80-90% minder CO2 moeten uitstoten dan de modellen uit 2001. De voordelen voor onze klanten en het milieu spreken voor zich.

Close-up van Honda-meters.

Het gebruik van informatieve displays helpt Honda-rijders efficiënter weggedrag aan te nemen. Hier betekent groen letterlijk goed.

Uitsnede van Honda-motor.

Onze steeds efficiëntere verbrandingsmotoren helpen de lucht van vandaag te reinigen terwijl we wachten op de technologie van morgen.

De Clarity

De Power van H.

De Honda Clarity was een technologische doorbraak. We onthulden deze waterstofcelaangedreven conceptauto in 2006. Kort daarna werd een gelimiteerde productieversie (FCX Clarity) 's werelds eerste commercieel beschikbare waterstofcelauto.

Tweede generatie

De nieuwste versie, de Clarity FCV, is beschikbaar voor geselecteerde klanten in Europa om ons te helpen het concept van geëlektrificeerd autorijden verder te verfijnen en te bewijzen. Alles wat we van de Clarity leren, stoppen we in de ontwikkeling van onze volgende generatie modellen en onze langetermijntoekomst.

Driekwart vooraanzicht van Honda Clarity FCV die van een boot komt.

De eerste Clarity FCV, Honda’s meest geavanceerde 'nul emissies'-auto, arriveert in Europa.

Honda's productielevenscyclus

Perfectionering van het productieproces.

Honda-ingenieurs nemen elke afzonderlijke levensfase van een auto in beschouwing als ze zijn milieubelasting beoordelen. We noemen dit de Honda Lifecycle Assessment (LCA). Deze helpt ons de impact van onze productie en activiteiten zo veel mogelijk te minimaliseren.

Gedeelde inspanning

De beoordeling begint al in de allereerste ontwikkelingsstadia en heeft als doel de impact van het productieproces te beperken – en die van alle leveranciers die onderdelen afleveren bij onze fabrieken die nodig zijn voor het maken van de auto's. Ook helpen we Honda-dealers groenere dealers te worden.

Gerecyclede inhoud

De grootste impact heeft een voertuig op het milieu als hij in gebruik is. Dit is goed voor ongeveer driekwart van zijn totale CO2-uitstoot. Dat is waarom onze gedurfde CO2-doelen zo enorm belangrijk zijn. En volgens de EU-regelgeving over het einde van de levensduur zijn Honda-auto's recyclebaar – ruim 90% van onze auto's kan worden hergebruikt.

Vertrouwd gebouwd

De Honda Akademie in Duitsland is in het leven geroepen zodat wij elke individuele klant beter leren begrijpen en bedienen.

Foto van de Honda Academy.
Honda-monteur aan het werk aan een auto in de fabriek.

Honda-partners worden aangemoedigd ideeën aan te dragen om onze impact op het milieu te minimaliseren.