NSX technologie

Prestaties door technologie

U kunt het voelen

Snelle respons

645 Nm koppel

Met Launch Control

Sporthybride

581 pk

Super Handling All-Wheel Drive

Scrollen

NSX logo

"De bestuurder is volledig verbonden met de auto."

Ted Klaus, internationaal projectleider.

Super- krachten

U, de bestuurder, bent het middelpunt van de NSX. Maar direct achter u zit de technologisch meest geavanceerde motor die we ooit hebben gebouwd.

NSX motor

Middelpunt van de belangstelling

De met de hand gebouwde motor is een 3,5-liter V6-motor met twin-turbocompressor. Centraal gemonteerd aan het aluminium chassis levert de motor vermogen via een transmissie met 9 versnellingen en dubbele koppeling, voor directe respons.

Zinderend

Meer vermogen wordt toegevoegd via een elektromotor achter en dubbele gemonteerde elektrische eenheden voor. Op het circuit zorgt dit voor zinderende actie. U kunt het horen, voelen en waarnemen in uw lichaam tijdens het accelereren, remmen en draaien; maar eenmaal terug op de weg kunt u het vermogen ook heel makkelijk temperen.

NSX motor

Elementen van prestaties

De echte schoonheid van de NSX is dat hij de verscholen coureur in u losmaakt. Dit is de technologie die dit mogelijk maakt.

Foto van NSX model

Een snelle respons

Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) is de eerste in zijn soort die wordt gebruikt in een supercar. Tijdens het accelereren krijgt u onmiddellijk koppel en tijdens het remmen werkt het systeem samen met de schijfremmen voor directe respons. Komt u uit een bocht, dan kunt u eerder en sneller accelereren met extreme precisie.

Totale herwinning

De motor staat bekend als een autonome hybride. Op innovatieve maar ongelooflijk simpele wijze herwint de motor elektrische energie via acceleratie in bochten en helpt het remproces. Hij laadt voortdurend het lithium-ION-accupakket op en behoudt zo de energieniveaus terwijl u rijdt.

Snelle respons

Een dubbele motoreenheid beperkt de vertraging die normaal gepaard gaat met een motor met turbocompressor. Direct werkend op de krukas levert hij onmiddellijk een hoog vermogen en – geholpen door de vooraan gemonteerde dubbele motoreenheden met Launch Control geactiveerd – met een ongeëvenaarde hoog koppel vierwielaandrijvingacceleratie.

Twin-turbocompressoren

Dankzij kleinere, lichtere turbocompressoren wordt meer vermogen behaald met gebruikmaking van twee unieke eenheden van het type ‘Electronic Wastegate’. Deze compacte turbines besparen ruimte en reguleren maximale turbodruk voor minder vertraging en betere prestaties.

Snel schakelen

De transmissie met negen versnellingen en dubbele koppeling (Dual Clutch) synchroniseert prachtig met de V6-krachtbron en Direct Drive-motoreenheid, waarbij volledig gebruik wordt gemaakt van het uitgangsvermogen en de brede vermogensgroep van de NSX. Schakelen gaat razendsnel en combineert perfect met de snelle respons van de NSX; perfect voor een dag op het circuit en ook supersoepel op de weg.

Beheers de bochten

Het gaat allemaal om Yaw Control. Dit is waar het vermogen in bochten strategisch wordt toegepast op één wiel en dan het andere via de dubbele motoreenheden aan de voorkant. Dit staat ook wel bekend als koppelvectoring en het voelt alsof de auto draait naar wens.

Voel de muziek

Start en beheer de muziek via spraakcommando, het centrale touchscreen of de bedieningselementen op het stuurwiel.

Het systeem met 9 speakers en surround-soundtechnologie, gecreëerd in samenwerking met de bekroonde opnametechnicus en producer Elliot Scheiner, biedt met 580 watt de buitengewone ervaring van een virtuele concertzaal in de auto. Start de muziek.

Foto van luidspreker van NSX
Foto van luidspreker en embleem van NSX