Dynamiek

De motoren van de Jazz garanderen een gering verbruik en lage CO2-uitstoot*, zonder dat ze inboeten aan prestaties. Een nieuwe optie is de innovatieve automatische Continuously Variable Transmission (CVT) voor een nog soepelere rijervaring (alleen in combinatie met de 1.4 i-VTEC). Uiteraard kunt u ook nog steeds kiezen voor de handmatige transmissie met vijf versnellingen.

1.4 i-VTECģ*

De 1.4 liter i-VTECģ-motor in de Honda Jazz combineert innovatieve technologie met kracht en intelligentie. Met 73 kW/100 pk biedt hij ongekend veel rijplezier. Zijn verbruik van slechts 5,5 l/100 km en CO2-uitstoot van 126 g/km maken hem een van de meest efficiŽnte motoren in zijn klasse. De versie met CVT heeft een verbruik van 5,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 125 g/km en is dus nog zuiniger*.

1.2 i-VTECģ*

Bijzonder zuinig is ook de 1.2 liter i-VTECģ. Bij 66 kW/90 pk haalt deze motor een zeer eigentijds verbruik van slechts 5,3 l/100 km. Benzine is niet het enige wat de Honda Jazz bespaart. Met een CO2-uitstoot van slechts 123g/km is de nieuwe Honda Jazz ook zeer milieubewust.


Geavanceerde CVT-technologie

De automatische CVT-technologie kiest steeds traploos de juiste overbrengingsverhouding van de automatische transmissie, helemaal aangepast aan uw rijstijl. Zo rijdt u nog zuiniger en geniet u altijd van een soepele en comfortabele rit. De automatische transmissie kan indien gewenst ook bediend worden met behulp van de schakelflippers aan het stuur.

*Brandstofverbruik/CO2-uitstoot:

Brandstofverbruik in l/100 km: binnen de bebouwde kom 6,6/6,9; buiten de bebouwde kom 4,6/4,8; gecombineerd 5,3/5,6. CO2-uitstoot in g/km: 123/129 (alle waarden worden gemeten volgens 1999/94/EG).

Alle waarden hebben betrekking op het EU-basismodel met bijbehorende serie-uitvoering. Die aangegeven waarden hebben geen betrekking op een specifiek voertuig en dienen alleen als vergelijkingswaarde tussen verschillende type voertuigen. Het verbruiksonderzoek vond plaats volgens voorgeschreven EU-meetprocedures (RL 80/1268/EWG in de huidige versie) op basis van het volgens RL 1999/94/EC vastgelegde leeggewicht van voertuigen van het EU-basismodel. Een van het EU-basismodel afwijkende uitvoering kan tot andere dan de aangegeven gebruiks-, alsook CO2-waarden leiden. Dit kan van invloed zijn op het leeggewicht, de maximum snelheid en acceleratietijden. Het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van een voertuig hangen niet alleen af van het efficiŽnte gebruik van de brandstof door het voertuig, maar worden ook bepaald door het rijgedrag en door niet-technische factoren zoals omgevingsinvloeden, toestand van de wegen en het verkeer, alsook van het voertuig zelf.

Brochures

Proefrit

Financieren

Configurator

Jazz

Zoeken