Hybrideaandrijving


IMA – bewezen hybridetechnologie

De IMA-aandrijving (Integrated Motor Assist) vormt de kern van onze hybridetechniek. Door het samenspel van de zuinige 1,3-liter iVTEC®-verbrandingsmotor en de elektromotor wordt motorenergie teruggewonnen, bewaard en naar behoefte weer benut.

Animatie starten


Deze techniek beperkt niet alleen de uitstoot van CO2, maar heeft nog een ander voordeel. De elektromotor levert namelijk tot 10kW/14pk extra vermogen zonder een druppel benzine te verbruiken. Zo heeft ecologisch rijden dubbel nut. Bovendien zorgt de traploos werkende CVT-automaat (standaard) voor een optimale benutting van de brandstof.

Ook als de Insight niet rijdt, helpt de IMA-techniek u geld te besparen en het milieu te ontzien. Als u bijvoorbeeld moet wachten voor een stoplicht, schakelt de verbrandingsmotor zichzelf uit dankzij de AUTO STARTSTOP-functie. Dit spaart het klimaat, maar ook benzine. En als u weer gaat rijden, komt de motor uiterst efficiënt in actie.

*Brandstofverbruik in l/100 km: binnen de bebouwde kom 4,3/4,5; buiten de bebouwde kom 4,0/4,2; gecombineerd 4,1/4,3. CO2-uitstoot in g/km: 96-99 (alle waarden worden gemeten volgens 1999/94/EG).


Eco Assistent®

Zelfs de meest efficiënte technologie kan nog beter presteren - met een zuinige rijstijl. Daarom hebben onze ingenieurs Eco Assistent® ontwikkeld: een systeem dat de bestuurder actief en passief aanmoedigt om zuinig te rijden. Eco Assistent® telt twee onderdelen: de ECON-modus die verschillende instellingen van de Insight optimaal regelt voor een laag verbruik, en een unieke visuele hulp in de cockpit.

Animatie starten

Brandstofverbruik/CO2-uitstoot

Alle waarden hebben betrekking op het EU-basismodel met bijbehorende serie-uitvoering. Die aangegeven waarden hebben geen betrekking op een specifiek voertuig en dienen alleen als vergelijkingswaarde tussen verschillende type voertuigen. Het verbruiksonderzoek vond plaats volgens voorgeschreven EU-meetprocedures (RL 80/1268/EWG in de huidige versie) op basis van het volgens RL 1999/94/EC vastgelegde leeggewicht van voertuigen van het EU-basismodel. Een van het EU-basismodel afwijkende uitvoering kan tot andere dan de aangegeven gebruiks-, alsook CO2-waarden leiden. Dit kan van invloed zijn op het leeggewicht, de maximum snelheid en acceleratietijden. Het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van een voertuig hangen niet alleen af van het efficiënte gebruik van de brandstof door het voertuig, maar worden ook bepaald door het rijgedrag en door niet-technische factoren zoals omgevingsinvloeden, toestand van de wegen en het verkeer, alsook van het voertuig zelf.

Brochures

Proefrit

Financieren

Configurator

Insight

Zoeken